Jag har en specifik del som glider i vissa av t-spåren på anhållen till min Ejca L18, används t.ex. till att låsa längdstoppet på kapanhållet på justerbordet. Behöver fler och har försökt hitta men lyckas inte. Någon som vet vad de kallas och om det är en standarddetalj som går att få tag på?
Dimensioner: bredd nedtill 15 mm, bredd upptill 12 mm, tjocklek 3 mm.
(Vet att jag kan kolla med Ejca men det brukar bli dyrt så jag prövar här först)
Dimensioner: bredd nedtill 15 mm, bredd upptill 12 mm, tjocklek 3 mm.
(Vet att jag kan kolla med Ejca men det brukar bli dyrt så jag prövar här först)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tror att det du ska söka på är T-nut eller T-track nut. Har inget svenskt ord för det (även om en del direktöversättningar dyker upp) men sannolikt hittar du det på utländska sajter ändå…
Din lösning funkar ju mer än perfekt; av just den här anledningen skaffade jag mig gängutrustning M6-M10. Undvik Biltema och annat skräp bara — köpte en sats därifrån som det visade sig bara kan användas till att reparera befintliga men skadade gängor med.
//Ronnie
Din lösning funkar ju mer än perfekt; av just den här anledningen skaffade jag mig gängutrustning M6-M10. Undvik Biltema och annat skräp bara — köpte en sats därifrån som det visade sig bara kan användas till att reparera befintliga men skadade gängor med.
//Ronnie
Tack Ronnie, sökte och hittade inte exakt sådana jag letat efter men några smalare utan fasning som kanske skulle funka. Nu blir det de egengjorda dock!P Pysslarn skrev:Tror att det du ska söka på är T-nut eller T-track nut. Har inget svenskt ord för det (även om en del direktöversättningar dyker upp) men sannolikt hittar du det på utländska sajter ändå…
//Ronnie
Japp, har lärt mig läxan och är rätt selektiv med verktyg från Biltema och liknande (vissa funkar dock bra). Kollar på ett set från Völkel.