Har lite läckage vid avtappningsventilen i mitt utespa.
Delen som sitter utvändigt är en tryck och vrid variant som kärvat i princip hela tiden så jag har inte använt den.
Om jag kommer ihåg rätt så öppnas den genom att man trycker in den och vrider och den poppar då ut.
Stängs genom att vrida och trycka in men svårt att hitta ett läge där den låser.

Det står ju hela tiden vatten i röret mot pluggen som inte cirkulerar så gissar att den fryst vid något tillfälle.
Vid vattenbyte så kör jag med sänkbar pump så jag använder i princip inte denna men det kan dock vara bra att ha om man behöver tömma rören helt på vatten för längre avstängning under vintern.

Ett alternativ är ju att byta genomföringen, ett annat att ta bort det och plugga anslutningen innanför luckan.
Någon som vet genomföringen kallas på VVS språk, har letat på rinkabyrör utan framgång.

• Avtappningsventil på utespa med tecken på läckage och anvisningar om att byta eller plugga igen genomföringen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avtappningsventil på utespa med synligt läckage och instruktioner för hur man öppnar ventilen.
    Skapa konto
  • Avtappningsventil på ett utespa med synliga tecken på läckage och frostskador.
    Skapa konto
Tack för länken, verkar ha bra sortiment.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.