Har lite läckage vid avtappningsventilen i mitt utespa.
Delen som sitter utvändigt är en tryck och vrid variant som kärvat i princip hela tiden så jag har inte använt den.
Om jag kommer ihåg rätt så öppnas den genom att man trycker in den och vrider och den poppar då ut.
Stängs genom att vrida och trycka in men svårt att hitta ett läge där den låser.
Det står ju hela tiden vatten i röret mot pluggen som inte cirkulerar så gissar att den fryst vid något tillfälle.
Vid vattenbyte så kör jag med sänkbar pump så jag använder i princip inte denna men det kan dock vara bra att ha om man behöver tömma rören helt på vatten för längre avstängning under vintern.
Ett alternativ är ju att byta genomföringen, ett annat att ta bort det och plugga anslutningen innanför luckan.
Någon som vet genomföringen kallas på VVS språk, har letat på rinkabyrör utan framgång.
Delen som sitter utvändigt är en tryck och vrid variant som kärvat i princip hela tiden så jag har inte använt den.
Om jag kommer ihåg rätt så öppnas den genom att man trycker in den och vrider och den poppar då ut.
Stängs genom att vrida och trycka in men svårt att hitta ett läge där den låser.
Det står ju hela tiden vatten i röret mot pluggen som inte cirkulerar så gissar att den fryst vid något tillfälle.
Vid vattenbyte så kör jag med sänkbar pump så jag använder i princip inte denna men det kan dock vara bra att ha om man behöver tömma rören helt på vatten för längre avstängning under vintern.
Ett alternativ är ju att byta genomföringen, ett annat att ta bort det och plugga anslutningen innanför luckan.
Någon som vet genomföringen kallas på VVS språk, har letat på rinkabyrör utan framgång.
Skicka bilden till: https://www.villaspa.se/
Dom kan säkert hjälpa dig.
Dom kan säkert hjälpa dig.
Klicka här för att svara


