5 776 läst ·
19 svar
6k läst
19 svar
vad kallas den rör-koppling jag behöver? *bild*
nu ska vi se, känns som om vi kanske pratar olika ting...
Det är bara ett rör, och den har sin enkla skumgummi isolering - som jag vill ersätta.. men annan isolering har inte rätt diameter... antingen får jag sätta någon annan isolering och acceptera ett glapp... eller så sätter jag isolering ovanpå isoleringen..
Det är bara ett rör, och den har sin enkla skumgummi isolering - som jag vill ersätta.. men annan isolering har inte rätt diameter... antingen får jag sätta någon annan isolering och acceptera ett glapp... eller så sätter jag isolering ovanpå isoleringen..
"glappet" som då blir 2mm är inget att oroa sig för, kolla hur mycket glapp du har på skum-ison från fabrik!
Framförallt behöver du inte oroadig när du lägger det på värme, det är ju luften i isoleringen som har den isolerande effekten...
Framförallt behöver du inte oroadig när du lägger det på värme, det är ju luften i isoleringen som har den isolerande effekten...
Jo jag har sett och därför jag vill bytaut denkrilleman_215 skrev:
Det gick bra med rätt koppling förresten.. tror jag iaf, håller på och testkör nu med värme och cirkulation men toapappret blev inte blött förut iaf.
----
Men när jag fyllde på med lite nytt vatten i systemet så funderade jag lite på om det var rätt att göra. Men inte ska man väl behöva ladda tryck i gummibubblan, den ska väl vara opåverkad av detta ifall den är hel?
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vad kallas denna modell av byggnad?
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design -
Låskolv fastnar ibland, alltså den delen som kallas tryckesfall och fjädrar.
Fönster & Dörrar -
Vad kallas dessa saker längst ner under sanden i mitt vattenfilter?
Vatten & Avlopp -
Vad kallas den har typen av ytterpanel?
Fasad -
Vad kallas den här listprofilen?
Fasad