Hej,
Så var det dags för inflyttning i nya huset till helgen då!!! Byggarn kommer enl. uppgift att göra en s.k. "byggstädning" innan vi flyttar in, men vad innebär det egentligen? Behöver man hyra en grovsug för att få rent eller kommer det att räcka med dammsugning och torkning av ytor, skåp, golv m.m. för att få bort gipsdamm och sånt?
Har inte sett i att det finns reglerat vad som skall ingå i en byggstädning...
Hur har det sett ut för er?

MVH

RBJ

Räkna med att göra en flyttstädning efter byggstädningen. Den senare går mest ut på att det inte ska ligga något löst byggmaterial kvar.

Har försökt rapportera som reklam. Osäker på om jag gjorde rätt då jag aldrig gjort det förut och inte direkt är en teknikgud

Byggstädning brukar väl vanligtvis göras av en städfirma (dammsugning, torkning av golv, putsning av fönster m.m m.m.). Så jag antar att det är det byggfirman menar med byggstädning? Att snickarna själva endast skulle grovstäda själva efter en husbygge låter osannolikt, tycker jag.

//Patrik

Redigerat:
Har fått flera rapporter om spam på inlägg, tack för hjälpen. Nu är han avstängd. :)

Känns lite hårt att stänga av Patrik, han har faktiskt hjälpt en del också. ; )

• Gilla
el_richard och 1 till
  • Laddar…
Fred vom Jupiter skrev:
Känns lite hårt att stänga av Patrik, han har faktiskt hjälpt en del också. ; )
Karln har ju bara 1 inlägg, det hittar man i denna tråd

hantverkare1 skrev:
Karln har ju bara 1 inlägg, det hittar man i denna tråd
Kom på att du nog var ironisk

Marlen Eskilsson skrev:
Har fått flera rapporter om spam på inlägg, tack för hjälpen. Nu är han avstängd. :)
Du borde väl ta bort inlägget/reklamen också?

haavard skrev:
Du borde väl ta bort inlägget/reklamen också?

Kan finnas skäl till att låta det ligga kvar.

Enom till straff, androm till varnagel som det hette förr :p

• Gilla
haavard
  • Laddar…
Tog bort inlägget nu. Lätt att missa det :) Tack för att ni rapporterade det.

Mvh
Stefan, Moderator

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.