9 846 läst ·
10 svar
10k läst
10 svar
Vad innebär "byggstädning"???
Hej,
Så var det dags för inflyttning i nya huset till helgen då!!! Byggarn kommer enl. uppgift att göra en s.k. "byggstädning" innan vi flyttar in, men vad innebär det egentligen? Behöver man hyra en grovsug för att få rent eller kommer det att räcka med dammsugning och torkning av ytor, skåp, golv m.m. för att få bort gipsdamm och sånt?
Har inte sett i att det finns reglerat vad som skall ingå i en byggstädning...
Hur har det sett ut för er?
MVH
RBJ
Så var det dags för inflyttning i nya huset till helgen då!!! Byggarn kommer enl. uppgift att göra en s.k. "byggstädning" innan vi flyttar in, men vad innebär det egentligen? Behöver man hyra en grovsug för att få rent eller kommer det att räcka med dammsugning och torkning av ytor, skåp, golv m.m. för att få bort gipsdamm och sånt?
Har inte sett i att det finns reglerat vad som skall ingå i en byggstädning...
Hur har det sett ut för er?
MVH
RBJ
Räkna med att göra en flyttstädning efter byggstädningen. Den senare går mest ut på att det inte ska ligga något löst byggmaterial kvar.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Har försökt rapportera som reklam. Osäker på om jag gjorde rätt då jag aldrig gjort det förut och inte direkt är en teknikgud
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Byggstädning brukar väl vanligtvis göras av en städfirma (dammsugning, torkning av golv, putsning av fönster m.m m.m.). Så jag antar att det är det byggfirman menar med byggstädning? Att snickarna själva endast skulle grovstäda själva efter en husbygge låter osannolikt, tycker jag.
//Patrik
//Patrik
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 8 666 inlägg
Har fått flera rapporter om spam på inlägg, tack för hjälpen. Nu är han avstängd. 
Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
Känns lite hårt att stänga av Patrik, han har faktiskt hjälpt en del också. ; )
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Klicka här för att svara