8 911 läst ·
32 svar
9k läst
32 svar
Vad ingår i timpris från byggare?
Hej! Jag jobbade innan åt ett fastighetsbolag och gjorde ett antal badrumsrenoveringar,
ett badrum som i ditt exempel med utrivning av kakel gjutjärnsbadkar tegel uppbilning av gamla avlopp och vattenrör breddning av dörr dragning av ny utökad el läggning nya avlopp gjuta golv putsa spackla väggar målning helkakling med alla de tätskikt som hör dit montering av sakvaror montering av karm med dörr all logistik med material, 96 timmar plus två tim elektriker plus 8 tim rörmok
ett badrum som i ditt exempel med utrivning av kakel gjutjärnsbadkar tegel uppbilning av gamla avlopp och vattenrör breddning av dörr dragning av ny utökad el läggning nya avlopp gjuta golv putsa spackla väggar målning helkakling med alla de tätskikt som hör dit montering av sakvaror montering av karm med dörr all logistik med material, 96 timmar plus två tim elektriker plus 8 tim rörmok
Efter att ha påtalat de punkter jag i denna tråd redovisat för er så har jag nu fått en kreditering på den "unga" byggarens timpris. De står dock fast vid antalet timmar, antalet resor till bygghandeln och att maskinhyror tillkommer för att kunna genomföra arbetet på ett så miljöriktigt sätt som möjligt.
Jag väntar nu på ny faktura med dessa korrigeringar och kommer efter det ta hit en firma som bedömer arbetet och vad det skulle kosta att justera de öppenbara slarvfel i slutfinishen som finns, samt bestrida den del kring maskinhyrorna.
Tack för ert stöd i denna fråga! Återkommer när jag vet utfallet...
Jag väntar nu på ny faktura med dessa korrigeringar och kommer efter det ta hit en firma som bedömer arbetet och vad det skulle kosta att justera de öppenbara slarvfel i slutfinishen som finns, samt bestrida den del kring maskinhyrorna.
Tack för ert stöd i denna fråga! Återkommer när jag vet utfallet...
Klicka här för att svara