1 441 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Vad ingår i Älvsbyshus
Hejsan,
Jag har en fråga som jag tycker jag har haft svårt att få ett bra svar på från Älvsbyhus säljare.
Vad ingår egentligen i grundpriset för Älvsbyhus gällande grundarbete? Ingår någon grävning alls, och i så fall hur mycket? Ingår något material förutom grunden och plintarna?
Mycket tacksam för svar!
Jag har en fråga som jag tycker jag har haft svårt att få ett bra svar på från Älvsbyhus säljare.
Vad ingår egentligen i grundpriset för Älvsbyhus gällande grundarbete? Ingår någon grävning alls, och i så fall hur mycket? Ingår något material förutom grunden och plintarna?
Mycket tacksam för svar!
Det verkar som om de vill mörka vad som ingår. Det lilla som behöver göras är terrassering av byggytan, dränering, dag- spill- och vattenservis indraget i huset, framdragning av el och tele, montering av medföljande rasskydd, hårdgjorda ytor, grovplanering 3 m. runt huset. Du behöver hålla med mobilkran (med reservation för att ha glömt något).
Det lilla jobbet tog vår Älvsbysäljare 250000 för. När vi lade ut jobbet på offert var det för litet för de flesta företag att räkna på. Då kan man undra. . .
Det lönar sig att jaga andra entreprenörer. Vi fick billigare pris på en helt ny torpargrund med plintar och allt av en annan.
Lycka till och hör gärna av dig om du får något vettigt svar.
Det lilla jobbet tog vår Älvsbysäljare 250000 för. När vi lade ut jobbet på offert var det för litet för de flesta företag att räkna på. Då kan man undra. . .
Det lönar sig att jaga andra entreprenörer. Vi fick billigare pris på en helt ny torpargrund med plintar och allt av en annan.
Lycka till och hör gärna av dig om du får något vettigt svar.
Det går inte att enligt mig att motivera Ä-hus just nu helt sanslösa markarbetskostnader. Har hört allt ifrån 250000-350000 för det lilla som ulle-bella skriver, själva grunden ingår ju i huspriset ???
Vi tog in en egen entreprenör och kommer knappt komma upp i 80000:- i kostnader för detta.
Vi tog in en egen entreprenör och kommer knappt komma upp i 80000:- i kostnader för detta.
Det går inte att tala om Älvsbyhus markentreprenadsarbete som om det skulle fungera på samma sätt i hela landet. Vi som bygger uppe i Luleå har inte ens pratat om markemtreprenad med vår säljare. Vi klarar det själv. Själva grunden står Älvsbyhus för, sedan fixar vi resten själv.
Siw
Siw
Japp det gör vi med, och vi pratade inte heller med våran säljare om markarbeten, MEN fler och fler erbjuder det, och då till hutlösa priser, även säljaren vi hade har nog börjat med det nu på senare tid, så det ryker man kanske på även uppe i Luleå snart
Klicka här för att svara