Hej hallå! Jag kör en rövare, detta berör väl egentligen mer bil än hus men här dräller det av kunnigt folk så jag chansar :) Dessutom behöver jag bilen för att ta hand om huset... :whistle::geek:

Se bifogad bild, vad kallas dom röda som kopplar ihop sladdarna och vad heter den svarta kopplingen som är i slutet på de gula gula? Och var kan jag köpa dessa grejer? Det är till skyltbelysning på en VW Golf för tydlighetens skull.

Ok, de röda grejerna verkar vara skarvhylsa, borde väl gå lika bra med skarvklämma? Men fortfarande inte löst vad den svarta kopplingen heter...

• Hand som håller röda skarvhylsor kopplade till gula kablar med svart kontakt för skyltbelysning på en VW Golf.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Röda: Krymphylsor, skarvhylsor
Svarta: Kopplingsdon,.....

• Gilla
crappyusrname
  • Laddar…
Den svarta lär nog vara VW specifik så den går nog endast att köpa som reservdel hos VW eller möjligen hos någon bilskrot.

R roli skrev:
Den svarta lär nog vara VW specifik så den går nog endast att köpa som reservdel hos VW eller möjligen hos någon bilskrot.
Lyckades till slut hitta kopplingsdon som jag tror ska passa på eftermontering.se, får provbeställa och hoppas på det bästa. Annars så går det iofs att lösa utan kopplingsdonet men skulle kännas som en slarvlösning...

Efter att ha sysslat med bilel i många år vill jag även tipsa om lödskarvhylsor när det är på en plats där det går att komma åt med antingen en lödkolv eller varmluftspistol. Det ger en mycket bättre skarv och dessutom har det en krympslang med lim som gör allt helt tätt så du slipper risken med fukt. Den gamla varianten av skarvhylsor som du har på bilden använder jag numera bara när jag inte hittar något säkert sätt att använda uppvärmning där.

• Gilla
crappyusrname
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.