Jag skulle kalla det ett hängsle, men söker man på det på nätet så får man bara träffar på hängslen för byxor...
Balkskor gör ju liknande saker men är ofta för ändar på balkar.
Det här kan mycket väl vara något byggarna har gjort själva eller fått tillverkat för bygget. Det är ju bara ett plattjärn som är vikt till den här formen eller svetsat av några bitar.
Det här kan mycket väl vara något byggarna har gjort själva eller fått tillverkat för bygget. Det är ju bara ett plattjärn som är vikt till den här formen eller svetsat av några bitar.
Tack, hängsle var också det första jag sökte på. Ja, konstigt ändå, känns som att det borde vara en relativt vanlig företeelse att hänga upp reglar på detta sett. Jag ska förlänga denna längs med hela balkongen, antar att jag fortsätter med vinkeljärn från båda sidorna istället.T Testarn skrev:Jag skulle kalla det ett hängsle, men söker man på det på nätet så får man bara träffar på hängslen för byxor...
Själva profilen heter omega i alla fall, fast upp och ner.
Tycker profilen ser extruderad ut, den är avrundad i innerhörnen mot regeln men alla andra hörn ser ut att vara helt vinkelräta, svårt att bocka och få så skarpa hörn.
Tycker profilen ser extruderad ut, den är avrundad i innerhörnen mot regeln men alla andra hörn ser ut att vara helt vinkelräta, svårt att bocka och få så skarpa hörn.
Klicka här för att svara