Hej!

Jag har en blandare som läcker vid muttern som jag markerat på bilden. Har inte exakt blandaren på bilden men en liknande, dock kan jag inte hitta något modellnamn på den. Har googlat som en galning men hittar inte vad den här delen kallas. Det är ju snarare någon packning än själva muttern som är skadad men skulle vilja byta både packningen och muttern om det är möjligt för har skrapade den ganska rejält när jag försökte dra åt den.

EDIT: Såg nu att det kanske inte går att byta muttern då den inte går att dra av. Men packningen borde man kanske kunna byta.

Någon som vet?

Tack

Mvh J

• Blandare med en röd pil som pekar på muttern där det läcker.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Claes Sörmland
Kanske enklare att byta hela pipen i och med att de kommer med den muttern? Googla "köksblandare utloppspip" och en titta på reservdelarna.

Krilleman
Det är inte exakt blandaren på bilden men liknande. Tycker jag letat men kan inte hitta modell någonstans. Finns det något knep hur man tar bort denna "mutter" utan att skava sönder den för mycket. Försökte med polygrip men den repade väldigt mycket.

Mvh J

J Janne82 skrev:
Det är inte exakt blandaren på bilden men liknande. Tycker jag letat men kan inte hitta modell någonstans. Finns det något knep hur man tar bort denna "mutter" utan att skava sönder den för mycket. Försökte med polygrip men den repade väldigt mycket.

Mvh J
En blocknyckel i rätt storlek eller en tygtrasa runt muttern innan du vrider med polygripen.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.