P
Saknar en del till diskbänken i tvättstugan. Det är en enkelho med spillbricka till höger som ska ha en liten del som kopplas till vattenlåset. Lägger upp två bilder så kanske någon förstår vad jag menar :p

diskb2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
bild 1(2).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det brukar kallas bräddavlopp.

Det kan vara en liten korrugerad slang som ansluts till en pip ovanför vattenlåset, precis som du visar i länken.
Men den skall ju passa upptill mot hon/vasken/bänken också.

Krilleman
Just denna delen som du eftersöker levereras med diskbänken, i samma påse som vattenlåset. Och som KOW skriver (kossan? :D) så heter det bräddavlopp! Så om du har koll på tillverkaren så är det lättare att hitta korrekt del via deras kundservice!

P
Ok, får försöka se om det står något under bänken. Köpte den för flera år sedan av en bekant då de hade fått fel mått på sin första leverans men vattenlåset fick jag aldrig med.

Nä det står ingenting förutom en liten grön klisteretikett med några siffror på.

Redigerat:
P
Hittade bänken på Sigro så det borde lösa sig.
Intra Studio

P
Nja jag köpte en hel bänkskiva i ek ca 2m lång med hon monterad i och har torktumlare och tvättmaskin stående under så det är nog ingen option ;)

Peter_K skrev:
Hittade bänken på Sigro så det borde lösa sig.
Intra Studio
Då så!

Bra att kunna skala morötter och skölja sallad i tvättstugan ibland också :)

• Gilla
Peter_K
  • Laddar…
P
Det enda vi använder diskbänken är till att tömma en hink eller tvätta stövlar. Handtvätta är väl ingen som gör längre:)

Peter_K skrev:
... Handtvätta är väl ingen som gör längre:)
Det har du nog rätt i. Flickbekanta får skicka sina raffsett till kemtvätt (eller tvätta dem i handfatet).

• Gilla
D-bug
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.