4 828 217 läst ·
33 459 svar
4828k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Jag kunde inte motstå den rosa morakniven från XL-bygg.krilleman_215 skrev:Precis min tanke också, men när jag hämtade ut mitt takfösnter på XL för ett tag sen så stod jag och pillade på en rulle i kassan. Jag frågade hur dom tänkte när dom kallade denna för rosa silvertape. Det borde ju heta "rosatejp".
Han tvingade på mig en rulle gratis med kommentaren "ge den till frugan"
Köpte och tänkte "alltid retar det någon! "
Är lite besviken, fått mycket färre kommentarer än jag trodde, trots vistelse i den grabbiga byggsvängen.
Saker kanske förändras trots allt!
edit:
Varför skulle du ge tejpen till frugan enligt försäljaren?
Vet han vilka färger din fru gillar?
Kom jag hem med något rosa till min bättre hälft så skulle jag väl få ett blåöga, typ.
Redigerat:
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 431 inlägg
Idag har jag räknat lite budget för garagebygget och försökt läsa forumets alla byggtrådar om garage för att få en uppfattning om vad det kommer att landa på.
Men jag har inte kommit fram till så mycket, det varierar ganska rejält och många tenderar att dra iväg..
Men 80k borde räcke långt för 4.5x7.2m om jag gör allt själv. Markarbetet är klart förutom singel och motfyllning av gjutform
Men jag har inte kommit fram till så mycket, det varierar ganska rejält och många tenderar att dra iväg..
Men 80k borde räcke långt för 4.5x7.2m om jag gör allt själv. Markarbetet är klart förutom singel och motfyllning av gjutform
Jag var ärlig, sa som det var. Inget blåöga :wow:Mikael_L skrev:Jag kunde inte motstå den rosa morakniven från XL-bygg.
Köpte och tänkte "alltid retar det någon! "
Är lite besviken, fått mycket färre kommentarer än jag trodde, trots vistelse i den grabbiga byggsvängen.
Saker kanske förändras trots allt!
edit:
Varför skulle du ge tejpen till frugan enligt försäljaren?
Vet han vilka färger din fru gillar?
Kom jag hem med något rosa till min bättre hälft så skulle jag väl få ett blåöga, typ.
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 431 inlägg
Sålt av en del av makens "bra-o-ha-saker" i verkstan idag..
Haha..kunde inte låta bli med tanke på vad som sagt i tråden
..skämt å sido, jag hade faktiskt hans välsignelse.. men kändes skönt att bli av med dem!
Vissa stora maskiner behöver man inte dubbelt av
Nu fortsätter "renovering" och städning därute!
Haha..kunde inte låta bli med tanke på vad som sagt i tråden
..skämt å sido, jag hade faktiskt hans välsignelse.. men kändes skönt att bli av med dem!
Vissa stora maskiner behöver man inte dubbelt av
Nu fortsätter "renovering" och städning därute!
Idag har vi flyttat in i huset vi hållit på dona med i 2 veckor nu. Under tiden flyttgubbarna lassade in i gamla huset fick vi ventilationssystemet rengjort och det var inte en dag för tidigt. Försökt meka med en trilskandes läckande Tapwell-blandare har jag också hunnit med men det räknas knappt eftersom jag inte lyckats öppna den, huvudet sitter ju som berget (förkalkat?).