simpa81 skrev:
Ditt källarprojekt verkar intressant! Dags för en projekttråd? :)
Kanske, men är rädd att få prestationsångest ;)

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Det ska du inte få. Det kan bli en lång tråd ;)

Spacklat sista vändan på gipstet, justerat salningen på altandörren, givetvis var hjärnan på reparation när jag tänkte så det blev 2mm för grunt. Nå, det kommer inte synas allt men retsamt är det :).

Sen hann jag med att vattna ut järnsulfat på gräsmattan, fälla ett träd och så byta lite golvgips inne där gamla altandörren suttit.

Tänk vad mycket man hinner med när man får en heldag för sig själv :)

• Gilla
Jumos
  • Laddar…
S
Slipat och spacklat i garaget, lite färg i veckan

harry73
Ramnemark skrev:
Det ska du inte få. Det kan bli en lång tråd ;)
Haha, det stämmer. Finns en kille här på forumet som är inne i sitt fjärde år av en liten lägenhetsrenovering. Det blev en lång tråd ;)

• Gilla
mattetvilling och 2 till
  • Laddar…
Fast jag uppskattar långa renoveringstrådar så länge det inte är min egen. Jag känner dock större och större press på mig att faktiskt skapa en egen renoveringstråd... Mest från mig själv, för att ge tillbaka till alla andra som faktiskt gör som jag tycker att man skall göra.

Idag har jag varit på soptippen en sväng, insåg att det blir några vändor till...
Sen har jag också gjort en lista på vad som jag ska göra härnäst på huset, för att ha lite koll på vad som ska prioriteras.
Riva altan, byta fasad, ny altan, förlänga bryggan och slutligen kanske men bara kanske påbörja garaget:)

• Gilla
Jumos
  • Laddar…
Det låter som att fritidssysselsättning inte blir något problem framöver holmberg87 :p

Jumos skrev:
Det låter som att fritidssysselsättning inte blir något problem framöver holmberg87 :p
Haha nä det finns att göra kan man lugnt säga! Helgerna och semestern är räddade:)

Byggt staket hos föräldrarna :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
Idag bjuder jag på mig själv (och min pappa haha).. för att fira mitt 2000:de inlägg på Byggahusforumet.. :D

dollar_dynbox.jpg
Skapa konto

Kanske inte har så mycket med själva huset att göra (fast nått man kan behöva..), men såhär kan det se ut när man ska sätta ihop världens kassaste genipussel a la dollarstares billiga dynbox.. :o :rolleyes:

Haha, jag har väldigt mycket tålamod med sånt där.. men min käre far har desto mindre.. haha. Inga skruvar, bara kinkiga plastbitar som ska hakas i, i varandra. Principen är jätteenkel och ganska.. hm.. smart - men de sitter inte ihop så väldigt bra medan man håller på och sätta ihop den!

Tillslut tröttnade även jag.. och hämtade tejp ;)

Visst blev det tjusigt hahaha.. :thumbup:
(o nej, pappa vägrar lämna tillbaka dynboxen..)

• Gilla
fremax och 5 till
  • Laddar…
Haha, grattis.
Tips: Det finns svart siljertejp, det kanske blir mer diskret :D

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Krilleman
mexitegel skrev:
Tips: Det finns svart siljertejp, det kanske blir mer diskret :D
Den finns i "diskret" rosa också!

xlbygg_stor.jpg
Skapa konto

• Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
Nja, då tror jag att jag hellre köper grå tejp och skänker 15 kr till Cancerfonden ändå :)

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Krilleman
Precis min tanke också, men när jag hämtade ut mitt takfösnter på XL för ett tag sen så stod jag och pillade på en rulle i kassan. Jag frågade hur dom tänkte när dom kallade denna för rosa silvertape. Det borde ju heta "rosatejp".

Han tvingade på mig en rulle gratis med kommentaren "ge den till frugan"

• Gilla
Jante och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.