4 828 217 läst ·
33 459 svar
4828k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Spacklat sista vändan på gipstet, justerat salningen på altandörren, givetvis var hjärnan på reparation när jag tänkte så det blev 2mm för grunt. Nå, det kommer inte synas allt men retsamt är det
.
Sen hann jag med att vattna ut järnsulfat på gräsmattan, fälla ett träd och så byta lite golvgips inne där gamla altandörren suttit.
Tänk vad mycket man hinner med när man får en heldag för sig själv
Sen hann jag med att vattna ut järnsulfat på gräsmattan, fälla ett träd och så byta lite golvgips inne där gamla altandörren suttit.
Tänk vad mycket man hinner med när man får en heldag för sig själv
Fast jag uppskattar långa renoveringstrådar så länge det inte är min egen. Jag känner dock större och större press på mig att faktiskt skapa en egen renoveringstråd... Mest från mig själv, för att ge tillbaka till alla andra som faktiskt gör som jag tycker att man skall göra.
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 431 inlägg
Idag har jag varit på soptippen en sväng, insåg att det blir några vändor till...
Sen har jag också gjort en lista på vad som jag ska göra härnäst på huset, för att ha lite koll på vad som ska prioriteras.
Riva altan, byta fasad, ny altan, förlänga bryggan och slutligen kanske men bara kanske påbörja garaget
Sen har jag också gjort en lista på vad som jag ska göra härnäst på huset, för att ha lite koll på vad som ska prioriteras.
Riva altan, byta fasad, ny altan, förlänga bryggan och slutligen kanske men bara kanske påbörja garaget
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 431 inlägg
Idag bjuder jag på mig själv (och min pappa haha).. för att fira mitt 2000:de inlägg på Byggahusforumet.. 
Kanske inte har så mycket med själva huset att göra (fast nått man kan behöva..), men såhär kan det se ut när man ska sätta ihop världens kassaste genipussel a la dollarstares billiga dynbox..

Haha, jag har väldigt mycket tålamod med sånt där.. men min käre far har desto mindre.. haha. Inga skruvar, bara kinkiga plastbitar som ska hakas i, i varandra. Principen är jätteenkel och ganska.. hm.. smart - men de sitter inte ihop så väldigt bra medan man håller på och sätta ihop den!
Tillslut tröttnade även jag.. och hämtade tejp
Visst blev det tjusigt hahaha..
(o nej, pappa vägrar lämna tillbaka dynboxen..)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanske inte har så mycket med själva huset att göra (fast nått man kan behöva..), men såhär kan det se ut när man ska sätta ihop världens kassaste genipussel a la dollarstares billiga dynbox..
Haha, jag har väldigt mycket tålamod med sånt där.. men min käre far har desto mindre.. haha. Inga skruvar, bara kinkiga plastbitar som ska hakas i, i varandra. Principen är jätteenkel och ganska.. hm.. smart - men de sitter inte ihop så väldigt bra medan man håller på och sätta ihop den!
Tillslut tröttnade även jag.. och hämtade tejp
Visst blev det tjusigt hahaha..
(o nej, pappa vägrar lämna tillbaka dynboxen..)
Precis min tanke också, men när jag hämtade ut mitt takfösnter på XL för ett tag sen så stod jag och pillade på en rulle i kassan. Jag frågade hur dom tänkte när dom kallade denna för rosa silvertape. Det borde ju heta "rosatejp".
Han tvingade på mig en rulle gratis med kommentaren "ge den till frugan"
Han tvingade på mig en rulle gratis med kommentaren "ge den till frugan"