Cicaro skrev:
Tror det blir gott om du följer det receptet. Ser ut ungefär som jag brukar göra dock undviker jag pulverkryddor så jag hade ersatt chilipulvret med x antal färska chilifrukter (sån där som säljs i lösvikt under parollen röd/grön chilipeppar)
Brukar du odla chili själv? *nyfiken*
Isf, nån favorit? :)

mexitegel skrev:
Bästa Chili con carne´n äter man på Hotell Klövsjö, jäklar i min låda vad god den var! :D

Annars har jag lyckats med konststycket att sätta upp två krokar som införskaffades för en månad sedan.
Vad för krokar.. till chilisarna? *fniss*

Snigla skrev:
Jag har odlat själv förut. Både habanero (stark som helvetets eldar, tvätta händerna noga efter attdu handskats med den. Tog ur linserna, trodde på allvar att jag skulle bli blind) och vanlig röd pepparfrukt. Blir vackra krukväxter :)

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Snigla skrev:
Vad för krokar.. till chilisarna? *fniss*
Sånahäringa, i vår walk-in-closet som det så amerikanst heter.
Knopphaeng-ek_123efcf9adca976842c0f08fea9e5ced.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Snigla skrev:
Japp. Dock är jag inte jättebevamdrad i chilifrukternas land, fram tills 11 maj förra året hade jag bara balkong att odla vilket gjorde att all plats i princip togs upp av tomater, jordgubbar, hallon, björnbär och krusbär. Förra sommaren var mycket renovering så så tog jag bara hand om trädgården vi fick med huset och började restaurera den efter att ha slagit hallonsnår och kirskål med lie :o chili har jag mest odlat små röda starka saker av okänd sort (ser ut som mini piri piri och djävulusiskt starka) som enligt originalfröpåsen var röd paprika (f-n heller!)

Hade du frågat om tomater vore svaret enklare aztek negro för smaken och Arkitisneskaya Vishnaya för tillräcklig mängd! Frågar du frun är det dock sungold som gäller där :)

Rörande huset har jag funderat över vad som är mest värt en extra ugn eller 6x6dm skafferi/skåpsyta. Råkade köpa två ugnar i lördags

Redigerat:
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Gått igenom materialkalkylen för kommande renovering, kommer nog inte under 80 papp utan att ljuga för mig själv :p. Men det är närmare ett år kvar innan vi tänker dra igång. Får hålla ögonen öppna efter rabatter och rea :)

Då kan du spara en hel del. Jag köper på mig massor med saker till renoveringen som kommer om 1-2 år :)

Dalbotös skrev:
Jag har inte gjort ett dugg med mitt hus idag. :)
Jag hinner inte med det jag borde. Läser trådar på Byggahus.se hela tiden. Men oj, vad mycket man lär sig. Att sedan gå från text till handling är en annan sak.

• Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Snigla skrev:
[bild]
Det där får du se upp med.
Vi har samma fläktkåpa, och den väntar också, sen 3 år tillbaka, på få plåten kapad.

Det är troligtvis något modellfel som gör att det ser ut precis sådär i köket i flera år. :p

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Whirlpool har en modell med precis samma bekymmer ;)

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Bytt tvättmaskin och torktumlare

På tal om chili, här finns mycket gott! http://www.extremefood.se Gillar man stark sås skall man prova Blairs, har en 3 AM reserve, ett kryddmått i soppan räcker, en tsk får man ringa 112 ;)

vojma skrev:
Här är det ett tag innan man behöver klippa gräset...

[bild]
....Eller för att citera Karl i Snobben: No problem is so big or complicated that it can´t be runaway from.

fremax skrev:
Köpt 90m2 golv!

Med vänlig hälsning, fremax

[bild]
Eh....öhuuum?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.