4 933 707 läst ·
33 991 svar
4934k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Tänk vad lite musik kan göra.
Har dragit mej för att bära in 4 pallar pellets jag fick för några veckor sen, men idag var förutsättningarna skapliga, och det gamla lagret börjar ta slut, men det är så förbenat tråkigt att traska med säckar in i källaren, så lite musik kanske hjälper tänkte jag. In ear lurarna slet jag sönder för ett tag sen, så jag letade fram mina AKG lurar inköpta 1986 som låter gudomligt trots åldern, och stänger ute allt brus från omgivningen. Slog igång Spotify och klickade på första spellistan som dök upp, den hette passande nog "Nu jävlar" och innehöll blandad hårdrock, perfekt att bära pellets till, så några ögonblick senare var iaf en pall inburen, enligt stegräknaren på telefonen gick det åt 5401 steg.
Sen blandade jag lite bruk och lagade väggarna i garaget, hur tidigare ägare lyckats få så många hål och skador på dom putsade väggarna är en gåta. Sen spanade jag på det delvis flagnande taket, och konstaterar att det är limfärg, det är bara ett lager och lossnar skapligt lätt med en spackelspade, men skrapa ner hela taket är ju ett hästjobb, finns det några genvägar ?? går det att lösa upp med tapetklister och plast ??
Har dragit mej för att bära in 4 pallar pellets jag fick för några veckor sen, men idag var förutsättningarna skapliga, och det gamla lagret börjar ta slut, men det är så förbenat tråkigt att traska med säckar in i källaren, så lite musik kanske hjälper tänkte jag. In ear lurarna slet jag sönder för ett tag sen, så jag letade fram mina AKG lurar inköpta 1986 som låter gudomligt trots åldern, och stänger ute allt brus från omgivningen. Slog igång Spotify och klickade på första spellistan som dök upp, den hette passande nog "Nu jävlar" och innehöll blandad hårdrock, perfekt att bära pellets till, så några ögonblick senare var iaf en pall inburen, enligt stegräknaren på telefonen gick det åt 5401 steg.
Sen blandade jag lite bruk och lagade väggarna i garaget, hur tidigare ägare lyckats få så många hål och skador på dom putsade väggarna är en gåta. Sen spanade jag på det delvis flagnande taket, och konstaterar att det är limfärg, det är bara ett lager och lossnar skapligt lätt med en spackelspade, men skrapa ner hela taket är ju ett hästjobb, finns det några genvägar ?? går det att lösa upp med tapetklister och plast ??
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag tror det var den här bilden jag tänkte på.Korvgubbe skrev:
En jäkla massa pilsner blir det :wow:
https://www.byggahus.se/forum/threads/kall-och-ojaemn-graesmatta-jordvaerme.193988/#post-1521727
Se bara till att låt det koka tillräckligt länge så kommer det gå braRamnemark skrev:
..nu lät du lite antiscim skrev:
Det är ju skillnad på chili o chili..
I löv chili con carne.. med köttfärs (fejk?!) och då ska det vara bönor i.. mums (absolut inge ris till).. serveras med fördel.. med lite nachos dock
Sen skulle min andra halva protestera.. för han vill ha en riktig chili.. mer långkok.. med "riktigt" kött.. med mycket chili i.. (blir oftast för starkt för mig haha)..
Mycket gott med snabbpicklad rödlök till..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag har vi målat andra lagret färg på panelen i köket, högblankt var inte så blankt som jag trodde när det var på plats! Var lite oroliga att det skulle bli för mycket men det tror jag inte.. (vi valde högblankt pga att vi enbart har panel bakom diskbänk och spis - vi vill slippa måla om alltför ofta..)
Nu skrev jag iofs Texas Chilli där man inte får ha bönor eller tomat i. Det är massa olika chilis, öl och högrev. Blev en skvätt rom medSnigla skrev:..nu lät du lite anti![]()
I löv chili con carne.. med köttfärs (fejk?!) och då ska det vara bönor i.. mums (absolut inge ris till).. serveras med fördel.. med lite nachos dock
Sen skulle min andra halva protestera.. för han vill ha en riktig chili.. mer långkok.. med "riktigt" kött.. med mycket chili i.. (blir oftast för starkt för mig haha)..
Mycket gott med snabbpicklad rödlök till..![]()
Detta är långkok (5 timmar). Vi får se hur det slutar. Min fru klarar inte heller av stark mat, plus att hon är vegetarian :|
P.S Chili-Con-Carne är med riktigt gott
Redigerat:
Jag har följt detta receptet.Cicaro skrev:
Några invändningar?
http://www.romrom.se/akta-chili-recept-pa-varldens-basta-chili
Bästa Chili con carne´n äter man på Hotell Klövsjö, jäklar i min låda vad god den var!Snigla skrev:..nu lät du lite anti![]()
Mycket gott med snabbpicklad rödlök till..![]()
Annars har jag lyckats med konststycket att sätta upp två krokar som införskaffades för en månad sedan.
Tror det blir gott om du följer det receptet. Ser ut ungefär som jag brukar göra dock undviker jag pulverkryddor så jag hade ersatt chilipulvret med x antal färska chilifrukter (sån där som säljs i lösvikt under parollen röd/grön chilipeppar)
Jo, men även i riktiga mexikanska recept skiljer det ocksåRamnemark skrev:Nu skrev jag iofs Texas Chilli där man inte får ha bönor eller tomat i. Det är massa olika chilis, öl och högrev. Blev en skvätt rom med
Detta är långkok (5 timmar). Vi får se hur det slutar. Min fru klarar inte heller av stark mat, plus att hon är vegetarian :|
P.S Chili-Con-Carne är med riktigt gott![]()
Receptet du valde blir säkert jättegott också..
.. och ja.. chili con carne är jätttttegott..
PST.. men "riktig" chili.. äter jag gärna med tortilla grönsaker, picklad rödlök och nån salsa..