4 827 816 läst ·
33 458 svar
4828k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Nej tyvärr har jag en "dubbel sutteräng" då tomten lutar åt två håll. Så på framsidan är det ca 1m ovan gatan och på baksidan ca 2-3m ovan gatan. Det finns ställen att parkera på gatan längre upp men det känns sådär att ställa ett släp som körs max en gång per månad därSnigla skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag ångrar inte köpet av släpvagn för dryga 5år sedan.
Har använts flitigt till både brädgård och soptipp, levererade åkklipparen till köparen samt har kunnat låna ut det till min kära bror så pass mycket att det slutade med att han skänkte mig den Asus-router som jag skulle köpa av honom (men som vi aldrig kom fram till för hur mycket).
Men visst, man lär ju ha plats för det, vi har en 2-3m bred gräsrand framför garaget, mot grannen där det står, på somrarna står även båtvagnen där (inte så snyggt men).
Har använts flitigt till både brädgård och soptipp, levererade åkklipparen till köparen samt har kunnat låna ut det till min kära bror så pass mycket att det slutade med att han skänkte mig den Asus-router som jag skulle köpa av honom (men som vi aldrig kom fram till för hur mycket).
Men visst, man lär ju ha plats för det, vi har en 2-3m bred gräsrand framför garaget, mot grannen där det står, på somrarna står även båtvagnen där (inte så snyggt men).
Husägare
· Västernorrland
· 2 514 inlägg
Fattar inte hur man kan klara sig utan släpvagn. Vägrar slänga in massa byggmaterial i bilen. En enkel obromsad med mått typ 125x265 är helt perfekt.
Redigerat:
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 431 inlägg
Man har alltid plats för en släpvagn!
Idag trodde jag att man skulle få vare ledig, åkte långfärdsskridskor och hade det gött.
Men när jag kom hem täntke jag bara kolla på spacklingen, men det slutade med en slipning och en spackling igen!
Men nu öppnar jag en öl, skål och god fortsättning på er alla forummedlemmar!
Idag trodde jag att man skulle få vare ledig, åkte långfärdsskridskor och hade det gött.
Men när jag kom hem täntke jag bara kolla på spacklingen, men det slutade med en slipning och en spackling igen!
Men nu öppnar jag en öl, skål och god fortsättning på er alla forummedlemmar!
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 723 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 723 inlägg
Värsta släpvagnsmobben mot Ramnemark här..
Själv klarade jag ett år med husrenovering utan släpvagn. Men lyckades sälja in två fjärdedelar till svärmor respektive svärfar. Win win.
Själv klarade jag ett år med husrenovering utan släpvagn. Men lyckades sälja in två fjärdedelar till svärmor respektive svärfar. Win win.
Men bygghandeln har ju släp man får låna när man handlar byggmaterial? Rivningsvirke hamnar i en hög på tomten fram tills det är så mycket att man hyr ett släp.Mattias_Jo1 skrev:
Takräcke har jag lärt mig att uppskatta väldigt mycket när man ska ha virke i under 4 meterslängder.
(Sen skulle jag gärna ha ett eget släp men var skulle jag ha det parkerat???? Skämt åsido men skulle jag skaffa ett släp blir jag tvungen att antingen såga ner något av äppelträden på framsidan eller parkera släpet i garaget och därmed inte kunna ställa in bilen. När vi bytte bil nyligen var det dock ett skallkrav på bilen - måste ha dragkrok)
On topic så har jag inte gjort något med huset idag (ÄN). Men så snart resten av huset vaknat ska jag ta på mig snickarkläderna och fortsätta där jag var igår när det var dags att laga nyårsmiddag. (Dvs fortsätta med isolering av kattvindar som ska bli varmförråd/garderober)