4 827 572 läst ·
33 457 svar
4828k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Hade några meter kvar på vindfånget, som det heter numera efter att Helga och Gorm nästan fått ner det, men nu är det snart klart. Sista nio meterna (totalt ca 35m) kom upp från igår, bara ribborna kvar. Sen ska det förankras lite bättre för framtida stormar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Stockholm
· 2 226 inlägg
Slipat spackel och lagt på ett lager till.
Medlem
· Västra Götaland
· 108 inlägg
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 431 inlägg
Har nu börjat med våran yttre hall idag. Det är glasfiberväv på väggarna, vidrigt tycker jag och ger mig känslan av väntrum, usch!
Tänkte först köra med renoveringstapet för att det skulle gå fort att täcka väven. Bredspackling gick bort för jag inte är så bra på det.
Men idag när jag skulle börja kändes renoveringstapet lite slarvigt så jag bestämde mig att riva bort all väv istället!
2 timmar senare är nästan all väv borta, en vägg kvar med garderober som jag tar imorgon, känner mig riktigt nöjd
Men underarbetet måste vara det sämsta jag sett, knappt spacklat och där man spacklat har man inte slipat...
Tänkte först köra med renoveringstapet för att det skulle gå fort att täcka väven. Bredspackling gick bort för jag inte är så bra på det.
Men idag när jag skulle börja kändes renoveringstapet lite slarvigt så jag bestämde mig att riva bort all väv istället!
2 timmar senare är nästan all väv borta, en vägg kvar med garderober som jag tar imorgon, känner mig riktigt nöjd
Men underarbetet måste vara det sämsta jag sett, knappt spacklat och där man spacklat har man inte slipat...