Byggahus.se
Ställt in saker i väntan på ev storm.. och satt fast flaggstångsbelysningen med tältpinnar ist för medföljande veka stålpinnar som blåst upp några ggr redan.

Sen kom jag av mig när jag hörde droppande ljud nånstans..

..nu surar jag för att jag hittade det droppande ljudet... taket läcker in vatten (har ställt hink under, funderar på att sticka hål på taket och hoppas att vattnet rinner ut just där..).. och letar plåtslagare i närheten som har tid och komma och kolla runt skorstenen (såklart?!).. INNAN jul.. så jag slipper sitta där med gröttallriken under läckan när de andra äter mat..

:confused:
 
Snigla skrev:
...
Sen kom jag av mig när jag hörde droppande ljud nånstans..

..nu surar jag för att jag hittade det droppande ljudet... taket läcker in vatten (har ställt hink under, funderar på att sticka hål på taket och hoppas att vattnet rinner ut just där..).. och letar plåtslagare i närheten som har tid och komma och kolla runt skorstenen (såklart?!)...

:confused:
Du kan ju i alla fall trösta dig med att det säkert förhindrar brand orsakad av skorstenen i alla fall :)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Jagat hantverkare som ska lägga om vårt tak på torpet. Vi beställde jobbet i mars och fick vindskivorna i augusti. Enligt senaste prognos ska dom sätta upp byggställningarna i veckan och göra taket nästa vecka. Nu hoppas vi att dom motsvarar sitt rykte och att det därför var värt väntan.
 
Bo.Siltberg skrev:
Vem snackar om olycksfall? :mad:

[bild]
Den boken e go !!

20141211_211843.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


men ligger bäst på golvet...
 
Mikael_L
Ser välläst ut ...
Kan katten alla paragrafer nu? :cool:
 
Insett att mössen klättrar upp ur golvet i en skarv i torpet och härjar runt därinne nu. Dags att få ordning på det, ack. Nu har vi möss i både nya och gamla delen. Får väl vara glad sålänge det inte är råttor, hah.
 
30 sekundmeter i prognosen för kommande natt så jag har provkört motorsågen och elverket.
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
D09
mycke_nu skrev:
30 sekundmeter i prognosen för kommande natt så jag har provkört motorsågen och elverket.
Bra iniativ

Startade upp stihlsågen och värmt upp acktanken så nu kan träden falla o strömmen åka på semester ;)

Övrigt

Förbättringsåtgärd 4/10000

Bytte lcd tv i vrum till led tv =D
 
Krilleman
Jag har nästan lagt klart golvet av massiv furu. Sista plankan som ska klyvas på längden är kvar.

Kvällens handboll kom i vägen! ;)

På det igen bara!
 
mycke_nu skrev:
30 sekundmeter i prognosen för kommande natt så jag har provkört motorsågen och elverket.
..and sure enough.. tur att man inte använder telefontråden längre.

Screen Shot 2014-12-13 at 08.49.13.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Äntligen fått fiber (i torsdags)!
IMG_20141213_210552.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och det lever upp till förväntningarna än så länge!
bbk_resultat.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mycke_nu och 2 till
  • Laddar…
Tänkte faktiskt ha en lugn helg och julpynta lite. Så granen fick komma upp idag.
Men sen började det klia lite i fingrarna ändå...
Kom att tänka på mina mossgröna väggar som KoW frågade om jag inte skulle göra mig av med. Sagt och gjort, jag började riva tapet, allt löst sittande fick åka bort. Slipa lite och bort med några golvsocklar. Maskerade lite grann sedan på med spärr-färg!
Imorgon är det dags för spackel:) Vilken vilo-helg....
December 2014 032.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
December 2014 040.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
December 2014 041.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Krilleman
Det massiva furugolvet har blivit behandlat.

Igår UV-skydd av något slag och idag flügger halvmatt lack x2. (y)
 
Satt upp ett lamputtag i taket. Mjukfogat spikhål i lister.
 
D09
Uppdaterat tösens nya rum med tavlor, hyllor och skruvat fast våningssängen.

Bara garderoben som ska fixas till under sängen.

Känner mig matt efter stormen igårkväll... Tyckte mig se ett löv som nästan lyfte från marken ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.