J
Får väl bidra med en katt som gillar vatten jag med.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Annars så är nu alla lister på plats i köket. Glasskiva och tapet att ha bakom för diskbänken är beställd. Igår målades alla väggar och tak en sista gång i vardagsrummet.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Vilken katastroftråd det här börjar bli ;-)

Själv håller jag på att justera golvvärmen i huset. Har hållit på den senaste månaden tror jag. Svårt att hitta rätt balans mellan värme i golv och från bergvärmepumen.
Vilken tid det tar när man måste vänta på resultatet av justeringarna.
 
fgo skrev:
Vilken katastroftråd det här börjar bli ;-)
Du menar väl kattastroftråd? :D
 
  • Gilla
JDKahn och 2 till
  • Laddar…
För att inte helt tappa fokus på trådens ämne, men för den skull inte släppa den nya kattastrofala vinkeln...

Nu är köksskåpen uppe, så julen kan komma när som helst (y)
Och lilla kattfröken har det gott i brödkorgen under
skop2 (Medium).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Jag har väl inte gjort så mycket med själva huset förutom att ha konstaterat att en mus levde fan ovanpå takpanelen. Dags för fällor på övervåningen också! :thumbdown: Eller iofs så har jag ju talat uppmuntrande med min man som börjat arbeta med spaljén i trappen på övervåningen, det kan ju kanske räknas!
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
J
Borrat ur för takspottarna.
20141204_211825.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Samt monterat tillbaka element i köket.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Oj vilken aktivitet!

Alla är väl ute och stjäl julgranar, eller varför händer det så lite :cool:
(Själv har jag en bra bortförklaring, nyopererad och får inte ens lyfta ett mjölkpaket :p )

Men då fortsätter jag på den förra urspårningen.
Nu har vi hittat en brödkorg till, så båda två kattastrerade kattfröknarna får ligga bekvämt:
P1000463 (Medium).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Skruvade av höljet på luft/luft värmepumpens ytterdel för att rengöra lamellerna på förångaren samt plocka bort en död liten fågel som legat där inne. Lamellerna var rejält skitiga på flera partier såg man inte igenom:eek: Passade även på att ta bort skyddsgallret på baksidan då isen gärna får fäste i det.
Tycker mig nu känna att inblåsttempen är varmare än innan, skulle ju ha mätt med termometer men man kan inte komma ihåg allt.

Sedan håller jag på att försöka få mina extraljus på bilen fria från rejäl fukt invändig, sambons hårfön funkar bra till det:)
 
I dag har jag bytt ut 2st inne dörrar i huset samt fått den gamla kylen och frysen avlägsnade från garaget till en som ville ha dessa. :)
 
Krilleman
Börjat lägga ett massivt furugolv i ett av alla sovrum.

Svenskt trä är underskattat! (y)
 
D09
Knegat extra på jobbet... Igen.. :wow:

Hinner dock med en vända till Bauhaus och får köpt vägsalt, skruv :)

Kommer hem och ungarna har fått sina "nya" halvfärdiga rum :wow:

Inser att det är kallt i källaren så jag sveper över med v-kameran och ser att slingorna inte är på, fixar och kör en vända ved genom Rödis.

Imorgon blir det att starta skrållan och göra sista dödsrycket med backen innan "vintern"

Åker förmodligen på att montera dörr och säng m.m om jag inte lyckas gömma mig extra väl..

Tvättstugan... Skulle hon aldrig leta i (y)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Nytt jobb, mycket övertid på kvällarna. Nåja, nu ska den där källarhallen bli klar innan jul! Iaf allt utom sockel.

Fick upp några våder tapeter ikväll faktist, tog en rackarns tid att få fram prylar, fundera över mönsterpass och skära och dona runt två dörrfoder. Hatar att tapetsera efter fodrena är på plats men i källaren var det verkligen inte läge att riva ner de gamla. Spacklade och målade på plats...

Var uppe på vinden och hängde upp en ny accesspunkt i hopp om att den ska täcka huset så pass bra att jag kan ta bort den som sitter i källartrappan. Kabeln till den går där jag tänkt tapetsera och det blir fult. Verkar bra ge bra signalstyrka och genomströmning så här långt, kanske för att det var dags att ta steget till 802.11n :) Tyvärr vägrade AP:n att få nätverkslänk genom PoE-midspannet.
 
D09
Vägen fixad.. Underbart att jobba i ösregn :) Skrållan startade som en klocka.. Dock så var man påväg över kanten/stupet.. Kanske dags att montera säkerhetsbälte he he

Fixade till så avrinningen gick ner i diket också och nu hoppas jag på sträng kyla så vägen håller :)

Även vinterparkeringen fick låna lite grus som jag skapat med ner :)

Skruvat upp lite grejor i ungarnas rum och lekt med småbilar :)
 
Satt stenkant mot gräsmatta och blivande växthus samt justerat höjden på stenarna mot kryddträdgården (igen...) och öst grus i mellanåt för att hålla värmen!
 
Rullat upp några våder tapeter, klurigt rum med nischer runt tre dörrar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.