4 933 350 läst ·
33 988 svar
4933k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Kollat på senaste säsongen av professor Balthazar, vill gärna veta hur rackarn byggt maskinen som man sedan skruvar på en kran och sedan är allt klart.
Diskuterade även med min snickarkompis om en festoolskenan är bra i 3m eller om den skall kapas ned till 2,68 för att gå in i skåpet, vi kom fram till att det var ett ickeproblem då han inte hade en festool.
Diskuterade även med min snickarkompis om en festoolskenan är bra i 3m eller om den skall kapas ned till 2,68 för att gå in i skåpet, vi kom fram till att det var ett ickeproblem då han inte hade en festool.
Köpt tryckta reglar i olika dimensioner för att regla trapp, ovant att ta hem det på taket på bilen, gillar mer när de kommer med lastbil och kran.
Börjat med räcket till trappan inne.....verkar vara risk för svordomar......
Lördagen inbokad med bla Hot Rod Reunion om vädret tillåter.....
Lördagen inbokad med bla Hot Rod Reunion om vädret tillåter.....
Ah, det var ett mer kreativt användande av den där bastun som bara brukar bli klädkammare/förrådAnna_H skrev:
Fast jag förstår om ventilationen inte direkt är i serverhalls-nivå...
Idag så åkte en ny (begagnad) garageport på plats eftersom den gamle hade ruttnat sönder, spruckit sönder, hade inget lås kvar, gick ej att ha stängd om man inte spikade igen den etc.... ;-)
Eftersom jag fått en fullt fungerande , visserligen äldre men dock i bra skick, port med karm gratis så monterades denna i väntan på att garaget skall lyftas 60 cm, Då blir det nog en ny port men det sker inte på ett år eller två så detta duger gott så länge
Inte alltid lätt att montera saker i gamla byggnader men man får trixa och fixa så sitter det där till slut i alla fall 
Eftersom jag fått en fullt fungerande , visserligen äldre men dock i bra skick, port med karm gratis så monterades denna i väntan på att garaget skall lyftas 60 cm, Då blir det nog en ny port men det sker inte på ett år eller två så detta duger gott så länge
Fått upp sekundärreglar i taket, borrat för att fästa primärreglarna i taket. Borrade upp en sjuk mängd hål, satt i krokodilpluggar i alla, slog in dom med hammare.. 
...
Men eftersom man inte får använda plastplugg för att fästa reglarna med, så fick jag riva ner och få ur pluggarna.. >_< glömde helt att jag kört spix där tidigare..
...
Men eftersom man inte får använda plastplugg för att fästa reglarna med, så fick jag riva ner och få ur pluggarna.. >_< glömde helt att jag kört spix där tidigare..
Hobbyelektriker
· E
· 15 400 inlägg
Borrat ett hål i garaget.