Kattvovven skrev:
Är inte myrstackar fridlysta?
Vad jag kan se på Naturvårdsverket och Länsstyrelsen så är inte Myror fridlysta.

Kollat på senaste säsongen av professor Balthazar, vill gärna veta hur rackarn byggt maskinen som man sedan skruvar på en kran och sedan är allt klart.

Diskuterade även med min snickarkompis om en festoolskenan är bra i 3m eller om den skall kapas ned till 2,68 för att gå in i skåpet, vi kom fram till att det var ett ickeproblem då han inte hade en festool.

• Gilla
torparnorpan
  • Laddar…
Sent from my LT18i using Byggahus

Köpt tryckta reglar i olika dimensioner för att regla trapp, ovant att ta hem det på taket på bilen, gillar mer när de kommer med lastbil och kran.

Börjat med räcket till trappan inne.....verkar vara risk för svordomar......
Lördagen inbokad med bla Hot Rod Reunion om vädret tillåter.....

Anna_H skrev:
... Behövligt, då lysknapparna sitter bakom dörren till bastun och bastudörren alltid står öppen för att det inte ska bli för varmt där. Vi har våra servrar där istället för badtuaggregatet nämligen.
Ah, det var ett mer kreativt användande av den där bastun som bara brukar bli klädkammare/förråd :-).
Fast jag förstår om ventilationen inte direkt är i serverhalls-nivå...

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Min Hustru ville inte heller släppa till en garderob till servarna, fick ta min egen..

Jämlikhet, pyttsan.. ;)

Mikael_L
Hittills har jag bara hunnit klämma upp 1 och 1/2 gipsskiva.
Ja, så har jag varit och köpt lite OSB till fönstersmygar.

Laddar skruvdragaren och lagar mat nu.

Mikael_L skrev:
Hittills har jag bara hunnit klämma upp 1 och 1/2 gipsskiva.
Ja, så har jag varit och köpt lite OSB till fönstersmygar.

Laddar skruvdragaren och lagar mat nu.
Och när du käkat färdigt så kommer du att sitta och svära över att nya laddare är så snabba. ;)

Idag så åkte en ny (begagnad) garageport på plats eftersom den gamle hade ruttnat sönder, spruckit sönder, hade inget lås kvar, gick ej att ha stängd om man inte spikade igen den etc.... ;-)
Eftersom jag fått en fullt fungerande , visserligen äldre men dock i bra skick, port med karm gratis så monterades denna i väntan på att garaget skall lyftas 60 cm, Då blir det nog en ny port men det sker inte på ett år eller två så detta duger gott så länge :-) Inte alltid lätt att montera saker i gamla byggnader men man får trixa och fixa så sitter det där till slut i alla fall :-)

Fått upp sekundärreglar i taket, borrat för att fästa primärreglarna i taket. Borrade upp en sjuk mängd hål, satt i krokodilpluggar i alla, slog in dom med hammare.. :thumbup:

...

Men eftersom man inte får använda plastplugg för att fästa reglarna med, så fick jag riva ner och få ur pluggarna.. >_< glömde helt att jag kört spix där tidigare..

Jag har burit ut den nedslagna putsen från källarväggarna i blivande tvättstugan. Rivit en vägg i källaren samt lagat några hål i väggarna i källaren.

Jag har sått gräs samt suttit och druckit öl och väntat på att det ska växa :)

• Gilla
torparnorpan och 3 till
  • Laddar…
Borrat ett hål i garaget.

Idag försöker jag lista ut det här :(

Sent from my GT-I9000 using Byggahus

• uploadfromtaptalk1342959736586.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.