4 933 550 läst ·
33 990 svar
4934k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Renoverare
· Stockholm
· 20 332 inlägg
JobbigtYrrol skrev:väntar på svar från butiken. det är inte foten i sig utan ramen som den är uppskruvad i. Ett fyrkantrör, med en plåtbit i änden som har mutter. plåtbiten punktsvetsad med 2 små noppor.. ena släppte.. benet vikte sig..
klart det går att svetsa/löda fast, jag är mer bekymrad för framtiden när man ska lyckas slita ut kalaset igen..
och nu sa mor att hon skulle på sjukhus för operation så om dom ringer så är hon död.. å vilken rolig dag detta blev..
Fått hem våran nya 16*21 helglasade paraltandörr som jag hejade på när sambo och vän bar in i garaget. Så nu står den fint bredvid en annan helglasad altandörr och 4 fönster som väntar på att sättas in i nya utbyggnaden 
Var på banken och skrev på sista papprena och fick nyckeln till vårat "nya" torp.. första vi gjorde var att måla jordkällarens (!!!) väggar... (som skall titulera som verktygsbod så alla verktyg kan få bo fint o prydligt då det är ett stort renoveringsobjekt både invändigt, fasad och trädgårdsväg.
Ok, spinner vidare, mest för att jag, till skillnad mot er andra, inte gjort nåt.
"För att inte vara bättre blev det ganska bra/bra/riktigt bra"
"Det duger åt dem som bor här/ska bo här"
"Det blir nog bättre när det blir tapetserat på övervåningen"
"För att inte vara bättre blev det ganska bra/bra/riktigt bra"
"Det duger åt dem som bor här/ska bo här"
"Det blir nog bättre när det blir tapetserat på övervåningen"
Städat ut pannrummet igår, eller vi kan kalla det grovsoprum för det blev två turer till tippen... Idag kom röris och vi flyttade VVB till badrummet.
Nu är det bara tillfällig el som fattas till VVB så startar jag upp bilmaskinen och ser till att dra på mig både träningsvärk och ryggont när golvet i pannrummet ryker!
Nu är det bara tillfällig el som fattas till VVB så startar jag upp bilmaskinen och ser till att dra på mig både träningsvärk och ryggont när golvet i pannrummet ryker!