Lött och provtryckt egentillverkad rörfördelare

DSCF4772.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Köpt skruv och lite löddelar.

(Stekt pannkakor till barnens utflykter i morgon. Fast det räknas nog inte :) )

Akahigi
Yrrol skrev:
väntar på svar från butiken. det är inte foten i sig utan ramen som den är uppskruvad i. Ett fyrkantrör, med en plåtbit i änden som har mutter. plåtbiten punktsvetsad med 2 små noppor.. ena släppte.. benet vikte sig..
klart det går att svetsa/löda fast, jag är mer bekymrad för framtiden när man ska lyckas slita ut kalaset igen..

och nu sa mor att hon skulle på sjukhus för operation så om dom ringer så är hon död.. å vilken rolig dag detta blev..
Jobbigt :(

Fått hem våran nya 16*21 helglasade paraltandörr som jag hejade på när sambo och vän bar in i garaget. Så nu står den fint bredvid en annan helglasad altandörr och 4 fönster som väntar på att sättas in i nya utbyggnaden :-)

Y
Jag har försökt få butiken att komma med lösning på trasiga kabinen.

Samt varit ute och kollat några dräneringsbrunnar. Grävt ur lite gegg ur bottnar.

Var på banken och skrev på sista papprena och fick nyckeln till vårat "nya" torp.. första vi gjorde var att måla jordkällarens (!!!) väggar... (som skall titulera som verktygsbod så alla verktyg kan få bo fint o prydligt då det är ett stort renoveringsobjekt både invändigt, fasad och trädgårdsväg.

Flyttat golvvärmeshunten 45 mm då jag tydligen räknat fel tidigare. Där gick en kväll i onödan. Märkligt att man inte alltid tänker helt rätt.

• Gilla
LinneaH
  • Laddar…
-RB- skrev:
Märkligt att man inte alltid tänker helt rätt.
Det uttrycket är fantastiskt bra, kommer användas om det är ok.

LinneaH skrev:
Det uttrycket är fantastiskt bra, kommer användas om det är ok.
Det är ok. Jag har ett uttryck till som jag ofta har anledning att säga: "Det blir sällan rätt när man gör fel."

• Gilla
LinneaH
  • Laddar…
Snott från någon annanstans: "Lite fel är också rätt".

Eller från början var det nog "Lite snett är också rakt".

Min favorit när man jobbat ett tag och betraktar det man byggt. "Det vill gärna bli bra!"

Fast det kan man bara säga när det blir bättre än vad det behöver bli.....

Ok, spinner vidare, mest för att jag, till skillnad mot er andra, inte gjort nåt.
"För att inte vara bättre blev det ganska bra/bra/riktigt bra"
"Det duger åt dem som bor här/ska bo här"
"Det blir nog bättre när det blir tapetserat på övervåningen"

Jag får komplettera med en från min bror:
"Det här blev ju inte så bra..."
"Näe, men å andra sidan gick det inte så snabbt heller!"

• Gilla
LinneaH
  • Laddar…
Städat ut pannrummet igår, eller vi kan kalla det grovsoprum för det blev två turer till tippen... Idag kom röris och vi flyttade VVB till badrummet.
Nu är det bara tillfällig el som fattas till VVB så startar jag upp bilmaskinen och ser till att dra på mig både träningsvärk och ryggont när golvet i pannrummet ryker!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.