Fogat runt ventilgaller så nu är det tätt:)
Lyckats hitta var vattnet försvinner från det vattenburna värmesystemet:D

Lol, såg nu att den ovan hamna i fel tråd :)

ullberg
Modifierat verktygsparken, fick ett trevligt brev på posten med fint grönt innehåll
ImageUploadedByTapatalk1395937671.423958.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Numer har jag en inte en TS55 utan en TS55M och AS27M (en tolkning av M:en är 'modifierad', men man kunde tänka sig andra också...), här avbildad med mitt Kina-cyklon-hembygge:
ImageUploadedByTapatalk1395937930.514753.jpg
Skapa konto

Innan jag kollat posten var jag faktiskt av en händelse inne hos lokala stihl-åf:en och la en beställning på en 36mm slang, så snart måste jag nog beställa större sladdhållare...

/U

Jag fick som sagt ett ryck idag:

grav2.jpg
Skapa konto

grav3.jpg
Skapa konto

IMG_0854.jpg
Skapa konto

grav4.jpg
Skapa konto

• Gilla
LinneaH
  • Laddar…
slacker skrev:

[bild]
Min första instinktiva tanke var Jurassic Park. Velociraptorerna i restaurangköket. Ibland undrar jag verkligen hur jag tänker.

I övrigt ser det ju väldigt kul ut!

• Gilla
Wirre740 och 1 till
  • Laddar…
LinneaH skrev:
I övrigt ser det ju väldigt kul ut!
Kul!? Det var kul till en början - Nu sitter man med ont i stora delarna av kroppen. Tror vi har fått ut cirka 2 kubik ur källaren på en dag. Inte min uppfattning av kul - Men jag förstår vad du menar! ;)

Nej, nu när jag läser vad jag skrev "I övrigt ser det ju väldigt kul ut!" undrar jag ännu mer hur jag tänker.
Ber om ursäkt :-)

Men ändå, två kubik, det är kul :-)

Vad som däremot är kul är att skotta typ 100 kilo sten och sand/grus och sedan hoppa in i grävaren med darriga, halvt avdomnade armar och köra lite! Vad som helst kan hända! :wow:
Numer ligger jag på 1'a plats på frugans "skitlista" då jag pressade sönder delar av muren kring källar-trappen! Läge för en post i "Bygg-Blooper" tråden...

IMG_0856.jpg
Skapa konto

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Reglat upp för golvbrunnen och borrat lite hål i golvbjälkarna för avloppet.

slacker skrev:

[bild]
...så nu får du faktiskt ta och byta användarnamn, det där passar dig inte längre!

• Gilla
slacker och 1 till
  • Laddar…
b8q skrev:
...så nu får du faktiskt ta och byta användarnamn, det där passar dig inte längre!
Haha! Inte nog med källargolvet - I morgon bitti kommer det en tradare med tre baljor, då skall 40 cm på hela infarten, ca 55kvm, schaktas av och fyllas upp med kross. Sen kommer en 500kg padda som skall köras. För att inte tala om all sten som skall läggas... puh!

Jag tar fram popcornen lagom till att du ska köra 500kg paddan bredvid muren du redan sabbat.......

poke2.gif

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Tryck till muren från andra sidan med skopan så blir det bra. :D

MathiasS skrev:
Jag tar fram popcornen lagom till att du ska köra 500kg paddan bredvid muren du redan sabbat.......

[bild]
Jasså - Du är ledig i helgen utan att säga nått?! Det finns jobb till alla här på kåken! Välkommen över! ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.