ullberg
Bo.Siltberg skrev:
Passar bra med en toa efter att ha varit uppe på dessa höjder :thumbup:
Jag tror det är lite för sent för toan "efter att har varit uppe på dessa höjder", det är nog en tvättmaskin man behöver... ;)

/U

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Ehh, hur hög är den där liften? Man blir ju höjdrädd av att bara se på kortet :)
Det är ungefär 45 meter ner till marken, korgen hänger i en 70tons mobilkran.
Det behövs lite extra när man ska hämta hem träd som står 35 meter in på tomten.
Furorna som ligger bredvid kranen är ungefär 17-18 meter långa!

Det blev några bilder på huset också.

Plockat undan och plastat lite i källaren inför morgondagens slipning av golven i två rum. Planen är att bli av med all färg för framtida läggning av klinkers. Blev även en pepparkaksdeg och någon øl som slank ner :)

Drog ut en tand som en kul grej.

• Gilla
Totem och 3 till
  • Laddar…
Idag åker äntligen gamla VVB och badkaret på tippen. För övrigt blir det bara lussefirande. Den som befinner sig i närheten av Karlstad rekommenderas att ta sig till CCC söndag kl 16 (lördagen är utsåld, 1300 biljetter) där Norrstrandsskolans musikklasser har sin årliga luciakonsert. Jag är där och är brandvakt ifall nån tänder eld på sin grannes hår.

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Blä...
Var inne och kontrollmätte lite: badkaren som ska än är 170 cm. Nischen det ska stå i är 165 nu, utan kakel. Ringer i panik den ansvarige fast det är lördag. Han har sett på nån ritning att badkaret är 158 cm. Jag kollar bladet från tillverkaren: det är måttet på själva karet som är 158 cm, sedan är det 6 cm breda kanter, vilket blir 170. De kommer att få ta bort halvväggen de byggt mellan badkar och toa och så får vi sätta en duschvägg istället, eller så får vi leta efter ett helt annat badkar och välja bort duschmöjligheten. Att byta till 150-centimetersmodellen av samma badkar är INTE aktuellt, det är badet som är det viktiga.

Det här är det som är planerat:
http://www.svedbergs.se/index.php?o...86&subcat=&category_id=61033&product_id=63018

blue.b skrev:
Det är ungefär 45 meter ner till marken, korgen hänger i en 70tons mobilkran.
Det behövs lite extra när man ska hämta hem träd som står 35 meter in på tomten.
Furorna som ligger bredvid kranen är ungefär 17-18 meter långa!

Det blev några bilder på huset också.
Ja, jag tyckte just att det såg ut som hyfsat stora tallar därnere på backen.

Har du motorsågskort nivå E ? ;)

Fixat ett knarrande golv och en lös list som jag retat mig på i 3-4 år.

D09
Lördagsjobb.. Börjar bli en ovana :/

Fick plockat upp adaptern till ö-kamerorna iaf på vägen hem :)

Nu känns det tryggt igen he he

Sitter och skriver ett svar på länsstyrelsens remissinstanser ( polis och Trafikverket ) ang ändra en väg här hemma :)

Fick slipat bort färgen på golven i två rum i källaren samt felsökt LED-slingorna i trädet på framsidan. Det senare utan framgång. Slutade dagen på en bra spelning med VNV Nation samt diverse arga tyskar i overall och bygghjälmar :)

Fortsatt med garagerenoveringen.

Fixat internetstyrningen till värmepumpen. Kommunikationsburken vägrade starta efter strömavbrott, vilket gjorde det hela tämligen värdelöst.

Rensar i förråden. Har just hivat 4 flyttkartonger fulla med anteckningar från KTH-tiden. Har av någon anledning sparat varje häfte, papper med anteckningar och kursliteratur. Eftersom jag i övrigt inte har några som helst minnen av det jag läst där så får man väl nu anse att den perioden av livet förevigt är raderad ur historien. Har tre fyra hyllmeter med sådant kvar att rensa men sedan är det klart!

• Gilla
Enk Projektet och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Satt upp en TV-antenn.
Avser att "provköra signalstyrkan" några dagar innan jag borrar hål i huset för antennkabeln.
Just nu löper den in genom en väggventil. Typisk white-trash-lösning. :o

I vilket fall kommer det vara skönt att fira julen utan att ha en utomhus-TVantenn stående inne i vardagsrummet. :thumbup:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.