D09 skrev:
Röjer på tomten..

Ska tydligen blåsa lite imorgon :)

Ungarna leker rövare med mina ihopkrattade lövhögar..

Varför krattar man ihop det dagen innan det ska storma?
Jag har inte krattat löv en enda gång på de 3 år vi bott i vårt hus. De försvinner i höststormarna. Det är en av fördelarna med att bo vid kusten. :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
-RB- skrev:
Jag har inte krattat löv en enda gång på de 3 år vi bott i vårt hus. De försvinner i höststormarna. Det är en av fördelarna med att bo vid kusten. :)
Jag ska göra ett test och låta högarna ligga kvar.

Är dom borta efter morgondagens blåsväder kommer jag aldrig mer kratta

Är dom kvar kommer jag inte stressa med att ta upp dom ;)

D09 skrev:

Imorgon? Det friskar i rätt bra redan nu.
Här finns inga träd... arter som normalt är träd växer som buskar. Har inte gjort någonting idag men maken fick jaga efter trädgårdsmöblerna som höll på att ta sig över staketet i blåsten.

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09 skrev:
Röjer på tomten..

Ungarna leker rövare med mina ihopkrattade lövhögar..

För att barnen skall få hoppa i dem så klart!
I morgon hade kanske allt varit borta med vinden, och barnen ett nöje fattigare :)

• Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
D09
mariatherese skrev:
Imorgon? Det friskar i rätt bra redan nu.
Här finns inga träd... arter som normalt är träd växer som buskar. Har inte gjort någonting idag men maken fick jaga efter trädgårdsmöblerna som höll på att ta sig över staketet i blåsten.
He he har börjat här med nu..

Ska ut och spänna fast studsmatta m.m och lägga motorsåg i bilen..

Förra gången det storma rejält så låg en gran över vägen ha ha

Ska hem sent imorgon så det kan bli spännande, alltid kul och leka med motorsåg dock ;)

• Gilla
KnockOnWood och 2 till
  • Laddar…
Plockat in studsmattan för året, så nu kan vintern komma, för nu är jag klar med höst bestyren :cool:

Styvade upp renoveringsprojektet en smula..

IMG_3913.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi får se hur det går när dom brustna takstolarna möter 30 sekundmeter på tisdag morgon.. :x
Screen Shot 2013-10-27 at 17.22.03.png
Skapa konto

• Gilla
Crebel och 2 till
  • Laddar…
Mell skrev:
Grävt ner en plint och monterat upp ett vindskydd. Bara 1dm tjäle så var i sista stund. Annars hade jag haft ett vindskydd i garaget hela vintern. Det är nog trångt då det är tomt med våldsamma 16m2 golvyta....
Redan tjäle?!

D09
mycke_nu skrev:

[bild]

Vi får se hur det går när dom brustna takstolarna möter 30 sekundmeter på tisdag morgon.. :x
[bild]
Var hittade du vinddatan? :)

Yr varslar om en medelvind på 26 m/s kl 21:00 imorgon i den lilla byn där vi bor. Skönt att man har tagit upp båten. Det kommer bli ett mäktigt skådespel. Hoppas allting håller, det blir första stormen i huset. Är lite orolig faktiskt.

mycke_nu skrev:

[bild]

[bild]
Inte så mycket kvar att göra ser jag ! Ett par helger bara...😄

Har äntligen fått lös den f-de patronj-eln, hitsänd från underjorden av mörkrets makter!
patronj-el.JPG
Skapa konto

Ett riktigt lattjo-lajbanjobb!
Nu ska bara den nya i, och hoppas att inget vitalt har gått sönder, i ett besprotokoll hade det stått "elkasetten beräknas ha passerat sin tekniska livslängd".:rolleyes:

• Gilla
Crebel och 1 till
  • Laddar…
Som vanligt ingenting, går inte att få ngt gjort över huvudtaget sp vi har en dotter med utvecklingsstörning, Autism, adhd och sömstörning! Så ni som tycker att "Ahhh vad lite jag fått gjort idag" har troligen gjort mer än vad vi får gjort på ett kvartal!! Provocerar jag er? Ber om ursäkt i så fall!!

• Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
D09
patrik659 skrev:
Som vanligt ingenting, går inte att få ngt gjort över huvudtaget sp vi har en dotter med utvecklingsstörning, Autism, adhd och sömstörning! Så ni som tycker att "Ahhh vad lite jag fått gjort idag" har troligen gjort mer än vad vi får gjort på ett kvartal!! Provocerar jag er? Ber om ursäkt i så fall!!
Ha ha känner igen det där

Har våran dotter under utredning kring drag av autism och adhd.

Man får ha en ugglas vakande, tålamod som nalle phu och spänst som tiger för att hänga med i tempot.

• Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.