Rödfärgat..
Fortsättning följer imorrn, men nu kan snön få komma - om man ser till målandet.. ;)
Ska försöka komma med en efter bild imorgon.

Snickrat på verkstadsbygget. Nu kommer inte svalorna in längre. Snart inte ens mössen. :)

Gjort lite finlir med lister!

Denna bilden är tagen 29 juli. Första stålregeln på plats!
uploadfromtaptalk1382682001691.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Några timmar senare.!
uploadfromtaptalk1382682123300.jpg
Skapa konto

Funderar på att klottra ihop en projekttråd för att ha något att kunna gå tillbaka till och läsa om några år när minnet inte är lika färskt!
Edit: kass ljus det blev:sly:

Redigerat:
  • Gilla
Crebel och 1 till
  • Laddar…
Igår slipade jag spackel på insidan av en garderob med fasta hyllplan. På stege. Med stängd dörr för att det inte skulle damma så förtvivlat.

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Haft sotarn på besök, har väl eldat tre brasor eler nåt sen han var här förra gången i maj, men å andra sidan drog har ur ett kajbo så helt toligt var det inte.

fiskbuggaren skrev:
Igår slipade jag spackel på insidan av en garderob med fasta hyllplan. På stege. Med stängd dörr för att det inte skulle damma så förtvivlat.
Du stod på en stege utanför garderoben, stoppade in handen med slipkloss i, stängde gardrobsdörren med armen emellan, och sen slipade du ? :)

MTech skrev:
...
Några timmar senare.!
[bild]
...
Edit: kass ljus det blev:sly:
Hej MTech, lite off topic, hoppas att du ursäktar!

Ser att du har drabbats av samma sjuka som jag har fått i min kompaktkamera.
De där fula fläckarna, på samma ställen på alla bilder.

Så här sitter de på min Lumix-kompaktkamera:
P1020354 (Medium).JPG
Skapa konto

Jag var in till den enda kvarvarande fotoaffären i Halmstad (en skithåla, jag vet) och det besked jag snabbt fick var ungefär att det var "smuts på sensorn".
Att skicka in den för koll skulle kosta 900 kr. Om det skulle gå att åtgärda var högst osäkert.

Så jag köpte en ny för 999 kr på CDON.COM
30 gram lättare, 10x zoom i st.f. 9x osv.

Ja, det kostar att ligga på topp :wow:

verktygsgurun skrev:
Du stod på en stege utanför garderoben, stoppade in handen med slipkloss i, stängde gardrobsdörren med armen emellan, och sen slipade du ? :)
Snacka om att ta dammfri slipning till en helt ny nivå!

• Gilla
verktygsgurun
  • Laddar…
MathiasS skrev:
CHECK på den listan OCH vinterservat gräsklipparn med ny olja. Dags för lördagsmys.
MathiasS - Nu får du faktiskt ta och sakta ned lite.... Jag har inte ens börjat på min lista... Och den har tyvärr fler punkter än 7... :confused:

Bytt badrumsfläkt. Då visar det sig att det finns inget rör igenom väggen, fukten blåser bara in i ett hål i plankväggen. Varje gång man tittar bakom något så är det uselt gjort i det här huset.
:-)

Jajjan skrev:
Bytt badrumsfläkt. Då visar det sig att det finns inget rör igenom väggen, fukten blåser bara in i ett hål i plankväggen. Varje gång man tittar bakom något så är det uselt gjort i det här huset.
:-)
epyzebyp.jpg

• Gilla
EndZone och 1 till
  • Laddar…
Grävt ner en plint och monterat upp ett vindskydd. Bara 1dm tjäle så var i sista stund. Annars hade jag haft ett vindskydd i garaget hela vintern. Det är nog trångt då det är tomt med våldsamma 16m2 golvyta....

Monterat en NVI skorsten. Var lite meck på yttertaket, tog klart längre tid än jag räknat med. Skönt att det äntligen är klart.

MathiasS skrev:
Lagat diskmaskinen för femtielfte gången.
Dags för ny?

Inte ett jota, kom precis hem, men sopbingen signalerar att dem behöver gå ut.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.