4 940 312 läst ·
34 064 svar
4940k läst
34,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Husägare
· Trelleborg
· 710 inlägg
Renoverare
· Uppsala
· 2 196 inlägg
Tapetserat tvättstugan, börjar äntligen se slutet på mastodontrenoveringen😊.
Tog sin modiga tid, trots endast lite drygt 10 löpmeter vägg, men med 10 hörn, en fönster- och tre dörröppningar och ett vattenskåp… 😂
Tog sin modiga tid, trots endast lite drygt 10 löpmeter vägg, men med 10 hörn, en fönster- och tre dörröppningar och ett vattenskåp… 😂
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Ett område som inte utnyttjas ska förvandlas till förlängning av altanen. Bärbalk 45x95 och golvreglar 45x70. Använder terassfötter 35-65 och fäster även i äldre altanen.
Stenläggningen är något rundad vid tujorna så där hoppas jag kunna få till lämplig radie. Prövar att lägga/mäta ut några trallbrädor och sedan fylla upp med 5-6 trallbrädor för att lättare justera springorna. Ganska blött virke så i princip inget mellanrum alls. Hoppas det torkar 🤔
Stenläggningen är något rundad vid tujorna så där hoppas jag kunna få till lämplig radie. Prövar att lägga/mäta ut några trallbrädor och sedan fylla upp med 5-6 trallbrädor för att lättare justera springorna. Ganska blött virke så i princip inget mellanrum alls. Hoppas det torkar 🤔
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 823 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 823 inlägg
Ståndplåt, såhär rekommenderar svenskt trä att man gör:Rasmus95 skrev:
https://www.traguiden.se/konstrukti...slutning-mot-takkupa-eller-hogre-byggnadsdel/
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 823 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 823 inlägg
Inför stundande tillbyggnad tar vi bort tegelpannorna.
Fick nödvändig hjälp av hela familjen (sambon dök upp senare)
Ja vi har ställning nedanför 😀
Jäklar vad de kan jobba, alla 4 är trötta!
Huset är byggt 1996 och papp och läkt ser bra ut. Ett fågelbo dök upp men ser inga fläckar efter gammal fukt.
Sen har vi haft tur att det inte läckt för de har smetat gucka kring avloppsluftningen
Fick nödvändig hjälp av hela familjen (sambon dök upp senare)
Logga in
Skapa konto
Ja vi har ställning nedanför 😀
Logga in
Skapa konto
Jäklar vad de kan jobba, alla 4 är trötta!
Huset är byggt 1996 och papp och läkt ser bra ut. Ett fågelbo dök upp men ser inga fläckar efter gammal fukt.
Sen har vi haft tur att det inte läckt för de har smetat gucka kring avloppsluftningen
Logga in
Skapa konto
Trösklarna borde ha oljats två gånger per år men inte gjorts någonsin av tidigare ägare på drygt tio år sedan de var nya. Nu i rätt trist skick. Testade att tvätta slipa olja med teakolja från Biltema. Jäklar vad den sög i sig. Blir några omgångar till innan jag lämnar den tills nästa gång. Borde ha stålborstat varsamt för att rengöra porerna på djupet men det får jag ta med mig till nästa tröskel. Tre kvar.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto