4 940 517 läst ·
34 065 svar
4941k läst
34,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Skjutdörrar i grovkök fick en tillsyn och justering. Var inte helt nöjd med två dörrar på ett spår så dubbelskenan i taket kompletteras med enkelskena. Upptäckte då en spricka mellan spån o mdf som fick justeras. Testade Lidl-lyftarna samtidigt. Funkar bra men som påpekats så är det svårt att sänka gradvis. Men för detta jobb gick det bra.
Några dagar efter detta, runt midnatt, hördes ett ljud som jag först trodde var snöras (nej, ingen snö kvar på taket). Visade sig vara frugan som varit nere i grovköket ett ärende och hastigt dragit igen en skjutdörr! Insåg att skenorna är fästa i bjälklaget och sovrummet ligger rakt ovanför. Julas variant av skjutdörrsbeslag är inte marknadens tystaste 😆
Några dagar efter detta, runt midnatt, hördes ett ljud som jag först trodde var snöras (nej, ingen snö kvar på taket). Visade sig vara frugan som varit nere i grovköket ett ärende och hastigt dragit igen en skjutdörr! Insåg att skenorna är fästa i bjälklaget och sovrummet ligger rakt ovanför. Julas variant av skjutdörrsbeslag är inte marknadens tystaste 😆
Renoverare
· Uppsala
· 2 196 inlägg
Har tillbringat veckan med att byta ventil, måla tak, måla väggar, måla golv. Sista strykningen av golvet idag vid sjutiden. Blev helt ok. Slänger med foto på utgångsläget. Jag vinner inga priser för putsningen, men det är en matkällare och ingenting annat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Över helgen tog vi ner sju träd, från stående på rot till vedträ eller kompostkvarnat. Dessutom rensat ur ett av vedförrådsfacken och kapat upp ett par skottkärror blandade byggbrädor till kaminstorlek.
De grövre klumparna ska klyvas, sen ska den nya veden in för torkning.
De grövre klumparna ska klyvas, sen ska den nya veden in för torkning.
Ofta går det lättare att såga i sönder betongen i lagom stora bitar än att bila i sönder den. Tips till nästa gångK Kris1 skrev:
Själv har jag byggt välarmerade stolpar på min tomt. Sysslar med anläggningskonstruktioner i betong på jobbet så mina grindstolpar är nog det sista som står kvar på tomten vid ett tredje världskrig.
Tack. Hoppas det inte blir en nästa gång, värker i hela kroppen idag 😅C Chokladmonster skrev:Ofta går det lättare att såga i sönder betongen i lagom stora bitar än att bila i sönder den. Tips till nästa gång
Själv har jag byggt välarmerade stolpar på min tomt. Sysslar med anläggningskonstruktioner i betong på jobbet så mina grindstolpar är nog det sista som står kvar på tomten vid ett tredje världskrig.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 148 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 148 inlägg