D Dublin skrev:
Det kan dock vara tillåtet att sälja OM man ersätter med en större, kraftigare variant av samma verktyg 😊
Eller en mindre smidigare, bättre om det gäller tex en skruvdragare

• Gilla
Dublin och 1 till
  • Laddar…
Man kan behöva ett flertal i reserv. Det skall vara bra illa om man säljer. Hualigen.

• Älska
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Sågen säljs inte. Punkt.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Skjutdörrar i grovkök fick en tillsyn och justering. Var inte helt nöjd med två dörrar på ett spår så dubbelskenan i taket kompletteras med enkelskena. Upptäckte då en spricka mellan spån o mdf som fick justeras. Testade Lidl-lyftarna samtidigt. Funkar bra men som påpekats så är det svårt att sänka gradvis. Men för detta jobb gick det bra.
Några dagar efter detta, runt midnatt, hördes ett ljud som jag först trodde var snöras (nej, ingen snö kvar på taket). Visade sig vara frugan som varit nere i grovköket ett ärende och hastigt dragit igen en skjutdörr! Insåg att skenorna är fästa i bjälklaget och sovrummet ligger rakt ovanför. Julas variant av skjutdörrsbeslag är inte marknadens tystaste 😆

• Två golvlyftar i bruk för att installera eller justera skivor av väggpanel i rum med klinkergolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En halvöppen dörr i en tvättstuga med synligt gångjärn, bredvid en tvättmaskin och en röd förvaringsbehållare på ett klinkergolv.
    Skapa konto
  • Träplanka fastklämd mellan två tvingar i ett verkstadsutrymme med en stege och tvättmaskin i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Hittills idag har jag ställt ner ett värmeelement i tvättstugan då det började bli dags.

Temperaturkurva över en vecka för tvättstugan, med daglig variation mellan 0°C och 5°C, införd från ett värmeelement.
Skapa konto

• Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Har tillbringat veckan med att byta ventil, måla tak, måla väggar, måla golv. Sista strykningen av golvet idag vid sjutiden. Blev helt ok. Slänger med foto på utgångsläget. Jag vinner inga priser för putsningen, men det är en matkällare och ingenting annat.

Matkällare med nymålade vita väggar och grått golv.
Skapa konto

Matkällare under renovering med flagnande väggar och omålat tak, en stång på golvet, och en taklampa.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 11 till
  • Laddar…
Tog bort grindstolparna, den som byggt dem gillade armering. S-tan vad tungt jobb.

• Röd Hilti-borrmaskin bryter ner ett betongblock utomhus i snön, omgiven av buskar och en trottoar.
    Skapa konto
  • Raserad betongkonstruktion med utskjutande armeringsjärn på snötäckt mark, omgiven av stenar och en elektrisk bilningsmaskin.
    Skapa konto
  • Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
Det kommer att komma ett inlägg likt det där från nästa husägare för nästan varje sak som jag byggt 😂 🙈

• Gilla
  • Haha
4774 och 5 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Det kommer att komma ett inlägg likt det där från nästa husägare för nästan varje sak som jag byggt 😂 🙈
Haha! Varför göra något halvdant när man kan överdriva :)

• Gilla
  • Älska
4774 och 4 till
  • Laddar…
Över helgen tog vi ner sju träd, från stående på rot till vedträ eller kompostkvarnat. Dessutom rensat ur ett av vedförrådsfacken och kapat upp ett par skottkärror blandade byggbrädor till kaminstorlek.

De grövre klumparna ska klyvas, sen ska den nya veden in för torkning.

• Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
K Kris1 skrev:
Tog bort grindstolparna, den som byggt dem gillade armering. S-tan vad tungt jobb.
Ofta går det lättare att såga i sönder betongen i lagom stora bitar än att bila i sönder den. Tips till nästa gång ;)

Själv har jag byggt välarmerade stolpar på min tomt. Sysslar med anläggningskonstruktioner i betong på jobbet så mina grindstolpar är nog det sista som står kvar på tomten vid ett tredje världskrig.

• Haha
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
C Chokladmonster skrev:
Ofta går det lättare att såga i sönder betongen i lagom stora bitar än att bila i sönder den. Tips till nästa gång ;)

Själv har jag byggt välarmerade stolpar på min tomt. Sysslar med anläggningskonstruktioner i betong på jobbet så mina grindstolpar är nog det sista som står kvar på tomten vid ett tredje världskrig.
Tack. Hoppas det inte blir en nästa gång, värker i hela kroppen idag 😅

Düsseldorff
Bygger kök. Under byggnation av ett kök med träskåp, verktyg och belysning.
Skapa konto
Köksbygge med trähyllor och verktyg, inklusive vattenpass och skruvdragare, under installation.
Skapa konto
Rum fyllt med trälådor och byggmaterial under köksmontering, med en stege vid ett fönster på kvällstid.
Skapa konto

• Gilla
Aevon och 19 till
  • Laddar…
S
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Bygger kök.[bild][bild][bild]
Ser bra ut i mörkret. 😉

• Gilla
Cristar och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
S sinuslinus skrev:
Ser bra ut i mörkret. 😉
Haha, saknar el i rummet för tillfället. Bättre bilder kommer...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.