4 826 389 läst ·
33 455 svar
4826k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Projekt skjutdörrar i grovköket. Varit på gång ett tag och nu tar det fart. Spånskiva 12 mm med väv på baksidan och pärlspontspanel framsidan. Får jag plats blir det en vinkellist på höjden och kanske foglist uppe o nere.
Tre st 900 mm är tänkt med Julas aluskena/glidhjul. Panelen är målad men det blir nog minst en strykning när det kommit upp, troligen med badrumsfärg.
Tre st 900 mm är tänkt med Julas aluskena/glidhjul. Panelen är målad men det blir nog minst en strykning när det kommit upp, troligen med badrumsfärg.
Husägare
· Österslöv
· 365 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 226 inlägg
Första dörren på plats. Uppskattad vikt under 30 kg, och beslagen ska hålla 40 kg.
Ingen ser väl baksidan, den blev av en händelse tapetserad med - myggnät.
Ingen ser väl baksidan, den blev av en händelse tapetserad med - myggnät.
Hålbilden på Julas fäste är osymmetrisk, och spånskivan bara 12 mm så lite förstärkning tyckte jag var på sin plats. Två bitar hålband hoppas jag bidrar till hållfasthet. Dessutom borrade jag två nya hål i varje fäste.K Kjell_G skrev:
Allvetare
· The Great North
· 1 154 inlägg
Har haft semester torsdag och fredag. Målet var att fixa några dåliga samveten. Med 3 av 4 dagars sammanhållande ledighet avklarade så har iallafall lite blivit gjort även om jag önskat att det hade varit mycket mera.
Prio nr 1 är alla saknade lister.
Fått målat balkar.
Fallskyddet på loftet som skulle bara max sitta i ett par månader (nu flera år senare 😬) är rivet och ett nytt,, förhoppningsvis lite snyggare, ska monteras. I morgon kör vi det sista på räcket, 3-4 strykningar gjorde att det tog lite längre tid än vad jag trodde.
Blivande räckesdelar
Prio nr 1 är alla saknade lister.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fått målat balkar.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fallskyddet på loftet som skulle bara max sitta i ett par månader (nu flera år senare 😬) är rivet och ett nytt,, förhoppningsvis lite snyggare, ska monteras. I morgon kör vi det sista på räcket, 3-4 strykningar gjorde att det tog lite längre tid än vad jag trodde.
Logga in
Skapa konto
Blivande räckesdelar
Logga in
Skapa konto