4 826 779 läst ·
33 456 svar
4827k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Ett dygn väntade jag men under natten gick taggen ur. Vaknade med lätt huvudvärk och en känsla av… nja, det här kommer inte gå bra. Vände på rutorna så det blev höger till vänster, men det funkade. Värre med ikeafötterna som blev för långa och måste kapas.
Golvkillen som skulle handspackla anslutningen till befintlig golvnivå kom inte…
Kunde börja från andra hållet så det fick gå det med. Hade trott att jag skulle slippa dra bort diskmaskin men det blev tvunget. Gick ändå rätt okej utan att koppla loss slangar.
Ännu värre är att plattorna inte räcker, måste ta in två paket till. Från början var nog tanken att lägga plastmatta vid kyl/frys, inget under diskmaskinen och inte heller gå under skåpen, bara precis under sockeln. Men det var några år sedan projektet planerades, inte kan jag väl ha räknat fel 🤣
Golvkillen som skulle handspackla anslutningen till befintlig golvnivå kom inte…
Kunde börja från andra hållet så det fick gå det med. Hade trott att jag skulle slippa dra bort diskmaskin men det blev tvunget. Gick ändå rätt okej utan att koppla loss slangar.
Ännu värre är att plattorna inte räcker, måste ta in två paket till. Från början var nog tanken att lägga plastmatta vid kyl/frys, inget under diskmaskinen och inte heller gå under skåpen, bara precis under sockeln. Men det var några år sedan projektet planerades, inte kan jag väl ha räknat fel 🤣
Bra att använda befintligt material, men underskatta inte vindens krafter. Många ställningar som dragits ner pga krafterna som vinden har. Jag kan rekommendera att ha en bristfällig montering av ”pressen” så att den lätt ger sig istället för vägginfästningarna. Det kanske är ett onödigt inlägg just i detta fall, men som inlägg för andra i sådant fall.useless skrev:
Jo, jag är medveten om risken och har förankrat ställningen onödigt mycket. Körde samma setup i höstas och hittills har inget rört på sig.Noramasen skrev:
Bra att använda befintligt material, men underskatta inte vindens krafter. Många ställningar som dragits ner pga krafterna som vinden har. Jag kan rekommendera att ha en bristfällig montering av ”pressen” så att den lätt ger sig istället för vägginfästningarna. Det kanske är ett onödigt inlägg just i detta fall, men som inlägg för andra i sådant fall.
Madrass och sänglampor på platsBjörnKraft skrev: