K
Ja som det svarats är det skillnad på att slå igång golvvärmen mot att börja sätta tätskikt och klinker/kakel. Man ska absolut vänta så länge innan golvvärmen slås på

Ett dygn väntade jag men under natten gick taggen ur. Vaknade med lätt huvudvärk och en känsla av… nja, det här kommer inte gå bra. Vände på rutorna så det blev höger till vänster, men det funkade. Värre med ikeafötterna som blev för långa och måste kapas.
Golvkillen som skulle handspackla anslutningen till befintlig golvnivå kom inte…
Kunde börja från andra hållet så det fick gå det med. Hade trott att jag skulle slippa dra bort diskmaskin men det blev tvunget. Gick ändå rätt okej utan att koppla loss slangar.
Ännu värre är att plattorna inte räcker, måste ta in två paket till. Från början var nog tanken att lägga plastmatta vid kyl/frys, inget under diskmaskinen och inte heller gå under skåpen, bara precis under sockeln. Men det var några år sedan projektet planerades, inte kan jag väl ha räknat fel 🤣

• Diskmaskin utdragen under köksbänk med verktyg och slangar, nytt golv delvis lagt, utrymme kvar att täcka.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kök med ljusa skåp, halvlagt golv i olika rektangulära plattor, delvis täckt område, oslipat under diskmaskin.
    Skapa konto
  • Gilla
BjörnKraft och 2 till
  • Laddar…
Shields up!

Hus inlindat i byggställningar och vita presenningar, med en kyrkliknande spira i bakgrunden och en röd bil framme till vänster.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Haha
Dilato och 12 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Shields up!

[bild]
Det där är ju jobb på riktigt, inte bara kuska runt på en klippare och känna sig duktig 😅😚

En välklippt gräsmatta i en skogsdunge med träd och buskar runtomkring, en solig dag.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Det blir jävligt varmt där bakom...

Graf över utomhustemperatur från en sensor, visar temperaturstigning från 21°C till 25,7°C den 13 juni.
Skapa konto

• Ledsen
Tokslut
  • Laddar…
S
useless useless skrev:
Shields up!

[bild]
Drönarskydd??

• Gilla
  • Haha
Allonan och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Shields up!

[bild]
Bra att använda befintligt material, men underskatta inte vindens krafter. Många ställningar som dragits ner pga krafterna som vinden har. Jag kan rekommendera att ha en bristfällig montering av ”pressen” så att den lätt ger sig istället för vägginfästningarna. Det kanske är ett onödigt inlägg just i detta fall, men som inlägg för andra i sådant fall.

• Gilla
useless
  • Laddar…
Hitills har jag bara tittat på linoljefärgen jag målade i gårkväll och planerat dagens aktiviteter.

• Gilla
useless
  • Laddar…
Mikael_L
useless useless skrev:
Shields up!

[bild]
Ja tältet som använts för somrarnas väckelsemöten måste vara väl impregnerat med skydd mot allt ont. :)

• Gilla
useless
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Bra att använda befintligt material, men underskatta inte vindens krafter. Många ställningar som dragits ner pga krafterna som vinden har. Jag kan rekommendera att ha en bristfällig montering av ”pressen” så att den lätt ger sig istället för vägginfästningarna. Det kanske är ett onödigt inlägg just i detta fall, men som inlägg för andra i sådant fall.
Jo, jag är medveten om risken och har förankrat ställningen onödigt mycket. Körde samma setup i höstas och hittills har inget rört på sig.

• Gilla
Noramasen
  • Laddar…
B
Lite räcke och staket och klyvning återstår men trappan tog 300% längre tid än jag trodde.. 22,5 grader my ass..

• Trätrappa med flera steg vid ett hus, omgiven av grönska och blommor, räcke under uppbyggnad, solig dag.
    Skapa konto
  • En nybyggd, oavslutad trätrappa vid ett hus, utan räcke, med några brädor kvar på marken bredvid.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
En gnutta hopp när man kan ana hur det ska bli Stenmur under uppbyggnad med två inbyggda metallskåp i en trädgårdsmiljö vid solnedgång.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 12 till
  • Laddar…
BjörnKraft BjörnKraft skrev:
Byggt hyllor, sängram, listat och målat grabbens sovloft. Snart städning och inflyttning 🥳
Madrass och sänglampor på plats

• Madrass och sänglampor på plats i ett rum med lutande träpaneltak och svarta väggar.
    Skapa konto
  • Madrass placerad på röd träplattform med snedtak och mörka träväggar.
    Skapa konto
  • Gilla
Kjell_G och 4 till
  • Laddar…
Såpskurat balkongen.
En smutsig balkong med trätrall i svart-grå-brun nyans och en blå borste, före rengöring. Skugga från räcke syns på golvet.
Skapa konto

Många år sedan den gjordes rent, ser fram emot att se skillnaden när den har torkat.
Bilden är innan rengöringen påbörjades. Torr var trallen svart-grå-brun..

• Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Såpskurat balkongen.
[bild]

Många år sedan den gjordes rent, ser fram emot att se skillnaden när den har torkat.
Bilden är innan rengöringen påbörjades. Torr var trallen svart-grå-brun..
Ingen skuröl??

• Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.