F fribygg skrev:
Ingen skuröl??
Först efter, gnodde på så det är begynnande blåsor i händerna. 🙃🍻

Har nog en 60-70m² till som väntar, men det får bli en annan dag.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Har inte du en Kärcher PCL4?

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Har inte du en Kärcher PCL4?
Visst har jag det. 🫣
Ska testa den på altanen och runt poolen.
Kanske tom. lägga på såpan med skumlansen.

Så här blev balkongen.
Nyrenoverad balkong med trägolv och vita staket, med antydan till slitage där det gått snabbt. Solens skugga faller över golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Värt slitet och syns bra där man haft lite bråttom.

• Gilla
Sthlm1891 och 12 till
  • Laddar…
Fyller kärra efter kärra och åker till tippen efter snickarens eskapader 😃

• Gilla
Kjell_G och 2 till
  • Laddar…
Satt upp lite semi-permanenta hyllor i förrådet bakom garaget i nya huset.
Sakta men säkert blir det ordning och reda.
Ordning i förråd med nya hyllor, fyllda med verktyg och förvaringslådor bakom en vit garderob i ett trångt utrymme.
Skapa konto

• Gilla
BjörnKraft och 4 till
  • Laddar…
"Semi-permanenta"? Det är sådana man tar med när man flyttar ut igen, eller hur?

• Älska
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Nja, jag menade mest att en osb-skiva inte kan bära så mycket vikt innan den börjar sacka ihop. Men vi måste få någon slags grundordning så jag tager vad jag haver… Så får det bli bättre hyllplan sen.

• Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
I brist på annat såpades balkongtrallen.
Gick betydligt lättare än skurningen. 🥵
Balkong med nysåpad trall, svart hink och borste, samt en burk placerad på balkongräcket. Grönskande trädgård i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Klart allt går lättare jagandes en burk Urquell eller😉

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Ett dygn väntade jag men under natten gick taggen ur. Vaknade med lätt huvudvärk och en känsla av… nja, det här kommer inte gå bra. Vände på rutorna så det blev höger till vänster, men det funkade. Värre med ikeafötterna som blev för långa och måste kapas.
Golvkillen som skulle handspackla anslutningen till befintlig golvnivå kom inte…
Kunde börja från andra hållet så det fick gå det med. Hade trott att jag skulle slippa dra bort diskmaskin men det blev tvunget. Gick ändå rätt okej utan att koppla loss slangar.
Ännu värre är att plattorna inte räcker, måste ta in två paket till. Från början var nog tanken att lägga plastmatta vid kyl/frys, inget under diskmaskinen och inte heller gå under skåpen, bara precis under sockeln. Men det var några år sedan projektet planerades, inte kan jag väl ha räknat fel 🤣
Väntar på plattor. Ringde o ville ha två. Insåg dagen efter att det borde vara tre. Då beställde de ett (1). Ibland funkar inte kommunikationen som man tänkt sig. Nästa vecka blir det iaf klart. Under tiden tog jag upp en del för att lägga till några nya mörkgrå plattor. Ser ni skillnaden?

• Köksgolv med ljusa och mörkgrå plattor i ett mönster, där färgbytet tydligt visas vid öppna skåp och vitvaror.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag tycker att det skiljer lite i nyans på de mörkare grå i de två grupperna av gråa plattor närmast kameran. Inget man tänker på efter några dagar. Kanske ger de ett annorlunda intryck i verkligheten mot vad kameran återger.

T TommyC skrev:
Jag tycker att det skiljer lite i nyans på de mörkare grå i de två grupperna av gråa plattor närmast kameran. Inget man tänker på efter några dagar. Kanske ger de ett annorlunda intryck i verkligheten mot vad kameran återger.
Du ser rätt där. De grå är från olika batcher, och de har också lite grönt i sig när paketen är nyöppnade. Det försvinner med tiden vilket vi märkt i de andra rummen vi lagt likadant golv. Forbo som tillverkar marmoleum click skriver det på paketet.
Det jag gjorde med de mörkgrå var att ta bort ett fyrkantigt block och lägga till ”trappblocket” lite närmare dörren.

Putsat fönster...
Fönsterputsrobot rengör ett stort, yttre glasfönster med reflektioner av utomhusmiljön i glaset.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Jag kan lägga till att maskinen inte är den snabbaste, särskilt när man har många fönster, men att man kan göra annat parallellt väger ju upp sjukt mycket. Och resultatet är bättre än när jag gör det. Jag efter torkar bara för den satt när den är klar och sedan flyttar man till nästa fönster. Visst, om man är noggrann så torkar man även manuellt i hörnen.

Men utan denna så hade jag inte putsat fönstren mer än en gång per år...

• Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag kan lägga till att maskinen inte är den snabbaste, särskilt när man har många fönster, men att man kan göra annat parallellt väger ju upp sjukt mycket. Och resultatet är bättre än när jag gör det. Jag efter torkar bara för den satt när den är klar och sedan flyttar man till nästa fönster. Visst, om man är noggrann så torkar man även manuellt i hörnen.

Men utan denna så hade jag inte putsat fönstren mer än en gång per år...
Vilken maskin är det du har?
Kollade på nån ifjol men kom aldrig till skott.. 😇

• Gilla
rotbackarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.