4 670 697 läst · 32 841 svar
4671k läst
32,8k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Torkskåpet havererade i fredags kväll efter typ 25 års tjänst. Motorn skar och luktade bränt. Ni vet ljudet när en rem är på väg att haverera, ett högt vinande ljud.
Nå.
Kollade på nya torkskåp och priserna ligger på allt mellan 8.000 - 31.000… Vafalls? För en plåtlåda med en värmefläkt i. BAH!
Slutade med att jag hyrde ett släp och köpte ett likadant begagnat för 500 spänn ungefär 5 mil bort. Inledde med att krångla upp fanskapet från källaren och så ner med ersättaren. Funkade det nya? Jajemän!
Hann även att köra det gamla torkskåpet till dårhuset f`låt, lokala ÅVC. Folk är… på riktigt… helt jävla dumma i huvudet. Framförallt Tesla- och BMW-ägare.
Det här firar vi med ett glas vin eller tre…
Nå.
Kollade på nya torkskåp och priserna ligger på allt mellan 8.000 - 31.000… Vafalls? För en plåtlåda med en värmefläkt i. BAH!
Slutade med att jag hyrde ett släp och köpte ett likadant begagnat för 500 spänn ungefär 5 mil bort. Inledde med att krångla upp fanskapet från källaren och så ner med ersättaren. Funkade det nya? Jajemän!
Hann även att köra det gamla torkskåpet till dårhuset f`låt, lokala ÅVC. Folk är… på riktigt… helt jävla dumma i huvudet. Framförallt Tesla- och BMW-ägare.
Det här firar vi med ett glas vin eller tre…
Det fanns ju några som hade liknande torkskåp för liknande pris som låg lite närmare men visst klientel gör man inte affärer med.
Så hur tänker ni nu? ska jag bjuda hem några jävla medelålders mellanchefer med padel-vader och gravt tumme-i-hand syndrom som behöver hjälp med allt från att bära, lasta, surra och klappa medhårs? :-D
Nä, där går skamgränsen…
Så hur tänker ni nu? ska jag bjuda hem några jävla medelålders mellanchefer med padel-vader och gravt tumme-i-hand syndrom som behöver hjälp med allt från att bära, lasta, surra och klappa medhårs? :-D
Nä, där går skamgränsen…

richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 610 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 610 inlägg

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto
Sista plattan är satt, så idag städade jag ur lite och monterade aluminiumprofilen för fönsterbelysningen.
Nu kvarstår;
- Slipning/polering av kanterna kring fönster och dörr, då vi skippade hörnlister där.
- Fogning
- Montera blandare/dusch/wc och kommod/spegelskåp och högskåp.
- Beställa duschvägg(ar)
- Beställa stenskiva till kommod och platta till duschbrunnen (jag hade en platta för lite, @atomlab har inga över?🤓😇)
- Montera tillfällig tröskel tills nya golvet är på plats utanför.

richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 610 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 610 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 525 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 525 inlägg
Skurat altanen med motoriserad borste. Överraskad att det blev så rent för det var nästan svart av smuts.
Pågående/
Efter
När det torkat:
Pågående/

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Efter

Logga in
Skapa konto
När det torkat:

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Efter spärrfärgen innan frukost (mitt förra inlägg i tråden idag) så åkte vi och köpte väggfärg. Mintgrön valde frugan...
...så vi har målat två varv under dagen (nyss klar med sista vändan). Behövs nog ett varv till.
Under torktiden lade jag parkett i det andra rummet som hade vattenskadan. Där är det nu bara listerna och lite bättringsfärg som saknas. Listerna ligger i garaget och väntar. Efter ytterligare ett lager med mintgrön så är det bara listerna kvar i det rummet också.
Så till helgen blir det att laga badtunnan som fått vila medan vi lagat efter vattenläckan. Även där läcker det vatten, ca 50 liter per dygn. Så den skall nu lyftas upp en halvmeter så att jag får se vart det läcker. Jag gissar på avloppsgenomföringen. Jag har redan beställt en ny utifall att...
...så vi har målat två varv under dagen (nyss klar med sista vändan). Behövs nog ett varv till.
Under torktiden lade jag parkett i det andra rummet som hade vattenskadan. Där är det nu bara listerna och lite bättringsfärg som saknas. Listerna ligger i garaget och väntar. Efter ytterligare ett lager med mintgrön så är det bara listerna kvar i det rummet också.
Så till helgen blir det att laga badtunnan som fått vila medan vi lagat efter vattenläckan. Även där läcker det vatten, ca 50 liter per dygn. Så den skall nu lyftas upp en halvmeter så att jag får se vart det läcker. Jag gissar på avloppsgenomföringen. Jag har redan beställt en ny utifall att...
Vi har rivit ner panel och börjat med att byta delar av stockarna som är dåliga.
Ser tydligt varför det är viktigt med rätt placerade fönsterbleck..
Sen är det jättemycket ska bara innan panel kommer upp. Regling, isolering,duk, spikläkt, luftläkt 😂
Juste, fönster ska bytas också.
Ser tydligt varför det är viktigt med rätt placerade fönsterbleck..
Sen är det jättemycket ska bara innan panel kommer upp. Regling, isolering,duk, spikläkt, luftläkt 😂
Juste, fönster ska bytas också.
Husägare
· Trelleborg
· 684 inlägg
Planterat lite grönsaker satt upp ett kanin staket och gjort en utsiktsplats till hunden
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 525 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 525 inlägg
Monterade tvättnedkastskåpet så att det snart är klart med att slänge tvätt från klädkammaren ner två våningar till tvättstugan i källaren.
Ska modifiera det mottagande skåpet tvättstugan också..
Sen så har jag vattnat gjutningen efter att de gjöt trappan igår.
Ska modifiera det mottagande skåpet tvättstugan också..

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Sen så har jag vattnat gjutningen efter att de gjöt trappan igår.

Logga in
Skapa konto