Alla tre är nu bytta och drevade. Tyvärr kommer inte nuvarande stänkskydd bestå. Vitt kakel har det bestämts här hemma. Men det borde matcha kommande köket lite bättre än nuvarande.
Rum under renovering med träpanel på väggar och tak, fönster, byggmaterial och verktyg utspridda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
OestlundJ och 3 till
  • Laddar…
Mazen Mazen skrev:
2:a va konsolen för dagen, nu hos mig själv..
(F-n va rörisarna måste tälja guld när hela byn ska få nya mätare, har iofs två kvar hos arb kollegor att montera)

Blev det tätt, ja det e'ju Vatette 👍
[bild]

Firas med alternativ pelarborr 🙃
VA-konsolen ska sitta horisontellt för att följa anvisningarna för en mätarplats i ABVA.

Sätter kommunen ultraljudsmätare spelar det troligen mindre roll men sätter de en traditionell vinghjulsmätare så behöver den sitta horisontellt.

mexitegel mexitegel skrev:
VA-konsolen ska sitta horisontellt för att följa anvisningarna för en mätarplats i ABVA.

Sätter kommunen ultraljudsmätare spelar det troligen mindre roll men sätter de en traditionell vinghjulsmätare så behöver den sitta horisontellt.
Nop, vattenmätaren kan monteras vertikalt el horisontellt enligt FEV så allt är gjort enligt boken......

• Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
7ender
Monterat frostfri utkastare. Den gamla har iofs inte frusit sönder på minst 40 år, men ventilen behövde ändå bytas så lika bra att göra det ordentligt.

IMG_0128.jpeg
Skapa konto

• Gilla
Oskick och 5 till
  • Laddar…
Byggt ett definierat ställe där jag kan byta från innerkläder till arbetskläder för utomhusbruk. Stället ska innehålla klädkrokar, sittbänk, stolställ, lämplig belysning, mjukt forunderlägg.
Är inte klart ännu.

• Gilla
Oskick och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
T Thomas_Blekinge skrev:
Byggt ett definierat ställe där jag kan byta från innerkläder till arbetskläder för utomhusbruk. Stället ska innehålla klädkrokar, sittbänk, stolställ, lämplig belysning, mjukt forunderlägg.
Är inte klart ännu.
Något sånt, fast inte lika avancerat, har legat i pipen i flera år här. Men jag lyckas inte fundera klart på var det ska få plats och hur utformat det ska vara. Ibland tänker jag att jag kanske bara ska nöja mig med några krokar på en definierad plats.
Men att hänga arbetskläderna bredvid civilkläderna känns inte alltid så bra.
Och att bara hänga skiten på en köksstol är inte ett dugg bättre, det är aldrig populärt hos bättre hälften, men jag är återfallsförbrytare hela tiden.
Nä, nu ska jag fundera över detta problem idag, igen.

• Gilla
sillan och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Något sånt, fast inte lika avancerat, har legat i pipen i flera år här. Men jag lyckas inte fundera klart på var det ska få plats och hur utformat det ska vara. Ibland tänker jag att jag kanske bara ska nöja mig med några krokar på en definierad plats.
Men att hänga arbetskläderna bredvid civilkläderna känns inte alltid så bra.
Och att bara hänga skiten på en köksstol är inte ett dugg bättre, det är aldrig populärt hos bättre hälften, men jag är återfallsförbrytare hela tiden.
Nä, nu ska jag fundera över detta problem idag, igen.
Jag har en garderob/Metodskåp i hallen till arbetskläderna så slipper man se och lukta på dem. Funkar fint

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Var några timmar i garaget. Renoverat garage med nytt trästomme, stege och tegelvägg inomhus.
Skapa konto

• Gilla
Anderscurl och 4 till
  • Laddar…
OestlundJ OestlundJ skrev:
Spackla spackla spackla
[bild]
Grundmålat idag så det går framåt.

Nymålat vardagsrum med takfönster, trägolv med spackelrester och vitmålade väggar.
Skapa konto

• Gilla
AndersPS och 13 till
  • Laddar…
Fortsatt böka i köket. Halvrivit skafferi och format om det till skafferi + kyl.
Renovering av kök med halvt rivet skafferi och städdammsugare på golvet.
Skapa konto
Halvfärdigt köksprojekt med halvrivet skafferi omformat för integrerad kyl och överskåp, köksinredning synlig.
Skapa konto

Beställde en integrerad kyl nu ikväll, tanken är att den ska dit + överskåp.

• Gilla
Snigla och 12 till
  • Laddar…
U
Gjöt igen ena golvbrunnen.
Någon som har en 164 mm brunn i garaget som vill ha en körbar sil? Vattenskuren i 4mm rostfritt.
Golvbrunn som gjutits igen bredvid en avtagbar körbar sil i rostfritt stål på ett kaklat golv.
Skapa konto

• Gilla
Tokslut och 5 till
  • Laddar…
Projekt bygga soffa är startat! Hand håller en skiss av en soffa framför ett tomt rum under konstruktion.
Skapa konto

Fällde ett körsbärsträd förra sommaren där stockarna har lagt och torkat lite. Mest för jag inte haft tid för något bättre. Men nu kom jag på det. Stående ribbor som går över sittdelen och upp på ryggen. Det mest kommer ju inte att synas men det är åtminstone fint under dynorna.

Iväg till polaren som har en såg och lossa pinnarna. Stockar av körsbärsträd redo för sågning i ett utomhusmiljö för ett soffbygge.
Skapa konto

Trästock och plankor utomhus bredvid en bärbar sågkvarn, redo för att tillverka en soffa.
Skapa konto

Sågar allt i 40mm för att förhoppningsvis ha ca 32 över när det är planat och hyvlat. Nyssågad körsbärsträstock på en såg för att användas i byggandet av en soffa.
Skapa konto
En bandsåg skär genom en stock av körsbärsträ för att förbereda trämaterial till ett soffbygge.
Skapa konto

Nu får det ligga utomhus och torka ett tag innan allt åker in i torken. Torkade körsbärsträdstockar staplade utomhus, förberedda för bygge av soffa.
Skapa konto

Nu har man det fina nöjet att få göra att stomme till soffan

• Gilla
Sthlm1891 och 19 till
  • Laddar…
Stämpen borta och garaget står kvar. En delseger. Utnyttjade dagens VAB med ett inte jättesjukt barn till att handla OSB och gips. Fortsättning följer.
Renoveringsarbete i garage med rödbruna tegelväggar, borttagen stämp och oskyddad isolering under taket.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Städat tvättstugan efter att rörmokaren tagit bort VVB och golvvärmepumpen och i stället kopplat in elpatronen på ack-tanken.

Nu säljer vi den, om någon är intresserad.

• Gilla
Oskick
  • Laddar…
Det går inte snabbt när man bara får någon kort stund per dag, men det går ju inte bakåt åtminstone.
OSB-skiva monterad vertikalt på vägg med vågig takkonstruktion och tegelmur, inkluderar vattenpass.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.