4 827 163 läst ·
33 457 svar
4827k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
VA-konsolen ska sitta horisontellt för att följa anvisningarna för en mätarplats i ABVA.Mazen skrev:
Sätter kommunen ultraljudsmätare spelar det troligen mindre roll men sätter de en traditionell vinghjulsmätare så behöver den sitta horisontellt.
Nop, vattenmätaren kan monteras vertikalt el horisontellt enligt FEV så allt är gjort enligt boken......mexitegel skrev:
Medlem
· Blekinge
· 11 702 inlägg
Byggt ett definierat ställe där jag kan byta från innerkläder till arbetskläder för utomhusbruk. Stället ska innehålla klädkrokar, sittbänk, stolställ, lämplig belysning, mjukt forunderlägg.
Är inte klart ännu.
Är inte klart ännu.
Något sånt, fast inte lika avancerat, har legat i pipen i flera år här. Men jag lyckas inte fundera klart på var det ska få plats och hur utformat det ska vara. Ibland tänker jag att jag kanske bara ska nöja mig med några krokar på en definierad plats.T Thomas_Blekinge skrev:
Men att hänga arbetskläderna bredvid civilkläderna känns inte alltid så bra.
Och att bara hänga skiten på en köksstol är inte ett dugg bättre, det är aldrig populärt hos bättre hälften, men jag är återfallsförbrytare hela tiden.
Nä, nu ska jag fundera över detta problem idag, igen.
Jag har en garderob/Metodskåp i hallen till arbetskläderna så slipper man se och lukta på dem. Funkar fintMikael_L skrev:
Något sånt, fast inte lika avancerat, har legat i pipen i flera år här. Men jag lyckas inte fundera klart på var det ska få plats och hur utformat det ska vara. Ibland tänker jag att jag kanske bara ska nöja mig med några krokar på en definierad plats.
Men att hänga arbetskläderna bredvid civilkläderna känns inte alltid så bra.
Och att bara hänga skiten på en köksstol är inte ett dugg bättre, det är aldrig populärt hos bättre hälften, men jag är återfallsförbrytare hela tiden.
Nä, nu ska jag fundera över detta problem idag, igen.
Renoverare
· Uppsala
· 2 088 inlägg
Fortsatt böka i köket. Halvrivit skafferi och format om det till skafferi + kyl.
Beställde en integrerad kyl nu ikväll, tanken är att den ska dit + överskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Beställde en integrerad kyl nu ikväll, tanken är att den ska dit + överskåp.
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 603 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 603 inlägg
Projekt bygga soffa är startat!
Fällde ett körsbärsträd förra sommaren där stockarna har lagt och torkat lite. Mest för jag inte haft tid för något bättre. Men nu kom jag på det. Stående ribbor som går över sittdelen och upp på ryggen. Det mest kommer ju inte att synas men det är åtminstone fint under dynorna.
Iväg till polaren som har en såg och lossa pinnarna.
Sågar allt i 40mm för att förhoppningsvis ha ca 32 över när det är planat och hyvlat.
Nu får det ligga utomhus och torka ett tag innan allt åker in i torken.
Nu har man det fina nöjet att få göra att stomme till soffan
Logga in
Skapa konto
Fällde ett körsbärsträd förra sommaren där stockarna har lagt och torkat lite. Mest för jag inte haft tid för något bättre. Men nu kom jag på det. Stående ribbor som går över sittdelen och upp på ryggen. Det mest kommer ju inte att synas men det är åtminstone fint under dynorna.
Iväg till polaren som har en såg och lossa pinnarna.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sågar allt i 40mm för att förhoppningsvis ha ca 32 över när det är planat och hyvlat.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu får det ligga utomhus och torka ett tag innan allt åker in i torken.
Logga in
Skapa konto
Nu har man det fina nöjet att få göra att stomme till soffan
Renoverare
· Uppsala
· 2 088 inlägg
Renoverare
· Uppsala
· 2 088 inlägg