Har bara satt tillbaka ett par strömbrytare efter att målaren tapetserat två rum. Lovade mig själv förra året att aldrig tapetsera igen och har nästan hållt det. Nu återstår att ställa tillbaka möbler i rummen för i morgon kommer målaren och hänger tapet i rum nummer tre.
Rum med nytapetserade väggar och synlig strömbrytare, tomma golv, dörröppning till annat rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rum med takfönster, vita fönster med ny tapet på väggarna, strömbrytare och kontorsstol syns.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
[bild]
[bild]

Det ser ut att vara mycket blåbetong där...

• Haha
Strip och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det ser ut att vara mycket blåbetong där...
Ja när du skriver det! Ser ju direkt livsfarligt ut. En härdsmälta! Att alla sönderfördelade radonpartiklar kan ses genom denna belysning får mig att direkt ta tag i dammsugaren och slänga den på kompostenhögen.;)

Noramasen Noramasen skrev:
Började förbereda för golvbyte med att kolla över konstruktionen som är okänd. Bara misstanke om att det är gjuten platta, men är det MED isolering? Det visade sig efter ett par borrhål att det var som jag misstänkt...Ingen isolering här inte utan enbart betong:(. Tillbyggnaden uppfördes -73 så det var ingen tanke på uppvärmningskostnader då inte.
[bild]
Och när jag skulle lysa med stavlampan så insåg jag definitivt att det var inget annat än grus under betongen. Lade ifrån mig lampan och swoosch! sade den och försvann in i gapet på dammsugaren:crysmile: Och beviset är tydliggjort då den lyste fint upp i sin nya boning.
[bild]
Så nu återstår bara vad som ska göras med tanke på den befintliga konstruktionsdelen.... Hmm. Lyfter nog upp det i en egen tråd framöver.
Det var väl då - 73 som vi hadde första oljekrisen? Jag tror mer att det var tillgång på byggmtrl, det var nog randisolering med 100mm stenull markskiva som var på modet då

F fribygg skrev:
Det var väl då - 73 som vi hadde första oljekrisen? Jag tror mer att det var tillgång på byggmtrl, det var nog randisolering med 100mm stenull markskiva som var på modet då
Jovisst var oljekrisen -73. Men det var ju först efter krisen som medvetandet om att isolera väl fick genomslag, med mer eller mindre bra lösningar. Vad gäller randisolering har jag ingen erfarenhet av, annat än att det inte är så i mitt fall i alla fall.

I Lkpg byggdes grupphusområden åtminstone fram till - 77 med 100mm stenulsisolering som randisolering på en i övrigt oisolerad platta, i nått område med en elektrisk värmekabel i plattans ytterkant.

Kul kvällspyssel att efteråt försöka få till varma golv och låg energiförbrukning i sådana konstruktioner.

• Wow
Noramasen
  • Laddar…
Egentligen igår, men glömde posta då så det får bli idag.
Lite julbelysning

Ett hus i mörkret med tänd julbelysning längs takkanten och en lysande stjärna i fönstret.
Skapa konto

• Gilla
Lill72
  • Laddar…
Kopplat in en slinga golvvärme! Yay!

Tyvärr slocknade rumstermostaten efter att jag anslöt ställdonet. Hoppas det är säkringen bara...

• Golvvärmesystem med fördelarskåp, ventiler och anslutna ställdon i ett pågående byggprojekt.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Rivit en garderob som väcker dåliga minnen, skruvat upp byggmax billigaste plastlaminerade spånkivetak och börjat förbereda för nya tapeter.

Renoveringsarbete med rivet skåp, osammanhängande tak och förberedelser för tapetsering i ett rum.
Skapa konto

Renoverat rum med nytt spånkivetak, väggar förberedda för tapetsering och arbetsbelysning.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Släppt in dessa för att påbörja montage Byggmaterial lastat på släp och en skåpbil från Nordic Solar parkerad utanför ett hus.
Skapa konto

• Gilla
JLyck och 4 till
  • Laddar…
Börjat lägga golv.

Entusiastisk från början, upprörd på slutet... Även om golvet enligt mig är dyrt så var det kanske för mycket defekter för min smak, men nu är det bara att fortsätta...

• Delvis lagt trägolv med verktyg och golvbrädor på undergolv i ett byggprojekt.
    Skapa konto
  • Ledsen
  • Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Hivat upp några tapedvåder i nya pysselrumet.

Ett rum med nytapetserade väggar i blommigt mönster och arbetarbelysning på golvet.
Skapa konto

• Gilla
boschkenta och 7 till
  • Laddar…
Gipsat. Blir antagligen klar imorgon, sen spackling. Lycklig att jag slapp skarva (2700mm)!

Gips är vidrigt. Obehagligt på fingrarna, ömtåligt och tungt.

• Vägg med nyinstallerade gipsskivor och verktyg på golvet i ett pågående renoveringsprojekt.
    Skapa konto
  • Gilla
boschkenta och 8 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Man behöver ju bara röra där det är papper...

F Fluxor skrev:
Gipsat. Blir antagligen klar imorgon, sen spackling. Lycklig att jag slapp skarva (2700mm)!

Handskar? :p

• Gilla
Sara Samuelsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.