4 828 584 läst ·
33 460 svar
4829k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Såga med gipssåg (slö fogsvans) och knäcka långsidan. Är inte smygarna monterade i fönstren brukar jag såga på plats.F Fluxor skrev:
Jag gör likadant. Men för några år sedan var det någon som dissade spånskivor för att det dammade så förbannat. Han kapade allt med cirkelsågen...F Fluxor skrev:
Fick välbehövlig hjälp av sambons pappa i tre dagar att lägga golvet såhär långt. Blir mycket pill och mätande i och med att jag ”måste” ha träramar runt hallen och öppna spisen.
När jag väl kommit förbi denna vinkeln är det bara raka plankor framöver
När jag väl kommit förbi denna vinkeln är det bara raka plankor framöver
Vilket golv är det? Är du nöjd med det?LoweW skrev:
Själv fick jag nyligen tag i Setra rustik. Hade förväntat mig mer av finishen på ett golv som kostade nästan 600:-/m² i handeln... Kan förstå att de slutade med golv...
Jag har smällt upp en till synes stor ikea-kasse i carporten. Hoppas på att den ska hålla borta en del av snön som annars blåser in. Hoppas såklart också på att den håller i sig själv också.
Nästa sak kanske borde vara att försöka frakta bort diskmaskinen som stått där alldeles för länge?
Nästa sak kanske borde vara att försöka frakta bort diskmaskinen som stått där alldeles för länge?
F Fluxor skrev:
Det är Stigma 180x32mm vitvaxad(eller vad det heter) med ändspont. Har aldrig lagt något slags golv innan men överlag är jag nöjd med det. På de kvm jag lagt hittills har jag hittat två märken som verkar komma från maskinerna som använts vid tillverkningen men inget jättefarligt. Trots att paketen legat i mina föräldrars uppvärmda källare i ett år är plankorna raka.
Beställde golvet via Beijer vilket jag ångrar att jag gjorde. Deras 1,5kvm monter med samma golv hade ca 2-3st småkvistar/planka men som du ser har mitt flera gånger mer. Dom la också på en 1200kr avgift som dom inte hade nämnt när jag beställde det. Sa också att jag ville ha det levererat två månader senare men efter en och en halv vecka ringde dom och sa att det fanns att hämta
Köpte detta innan corona och betalade ca 310kr/kvm inkl avgiften. Tror det kostar mer idag
Väl värt extra jobbet o göra "ramar"LoweW skrev:
Jag tycker att både golvet och läggningen är fint.LoweW skrev:
Det är Stigma 180x32mm vitvaxad(eller vad det heter) med ändspont. Har aldrig lagt något slags golv innan men överlag är jag nöjd med det. På de kvm jag lagt hittills har jag hittat två märken som verkar komma från maskinerna som använts vid tillverkningen men inget jättefarligt. Trots att paketen legat i mina föräldrars uppvärmda källare i ett år är plankorna raka.
Beställde golvet via Beijer vilket jag ångrar att jag gjorde. Deras 1,5kvm monter med samma golv hade ca 2-3st småkvistar/planka men som du ser har mitt flera gånger mer. Dom la också på en 1200kr avgift som dom inte hade nämnt när jag beställde det. Sa också att jag ville ha det levererat två månader senare men efter en och en halv vecka ringde dom och sa att det fanns att hämtaNu blev det visst lite rant, förlåt.
Köpte detta innan corona och betalade ca 310kr/kvm inkl avgiften. Tror det kostar mer idag![]()
Det är väldigt snyggt att rama in som du gör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Börjat måla den vita väggen.
När jag målade sovrummet förra året (eller när det nu var...
Vad vi då inte hade tänkt på att husets väggar är byggda som klanglådor. När den hemmaboende sonen fick en tv som var så stor att han möblerade om sitt rum, hamnade hans datorhögtalare bakom våra huvuden när vi skulle sova...
"vi vänder möbleringen i rummet sa jag, i början av semestern. Så målar jag den vita väggen också. Det går fort. "
Sonen och maken gjorde slag i saken direkt och möblerade om på ett par timmar. Jag hade inte räknat med att det skulle gå så fort.
Tur att vi inte hade satt upp golvlisterna
Husägare
· Trelleborg
· 697 inlägg
Så fort ?Jiji skrev:
[bild]
Börjat måla den vita väggen.
När jag målade sovrummet förra året (eller när det nu var...) var tanken att den vita väggen skulle vara bakom en öppen garderobsvägg. Den skulle vara vit för att göra garderoben ljusare. På motsatt vägg skulle sängen stå.
Vad vi då inte hade tänkt på att husets väggar är byggda som klanglådor. När den hemmaboende sonen fick en tv som var så stor att han möblerade om sitt rum, hamnade hans datorhögtalare bakom våra huvuden när vi skulle sova...
"vi vänder möbleringen i rummet sa jag, i början av semestern. Så målar jag den vita väggen också. Det går fort. "
Sonen och maken gjorde slag i saken direkt och möblerade om på ett par timmar. Jag hade inte räknat med att det skulle gå så fort.
Tur att vi inte hade satt upp golvlisterna. Ja, nu målar jag väggen... Dörrfoder är uppe. Golvlister gissar jag blir klart till nästa december...
![]()
Tror mer på en 5års plan