Vad har ni gjort med era hus idag?

2171k läst  20,6k svar

1. V
    Medlem · Nivå 3
    75mm kör jag till ytterpanelen.
    Har inte hunnit testa nå 90mm än. Fick den för en vecka sedan. Beställde på Toolstop.
    Är grymt nöjd och jag har bara DeWalt maskiner hemma och på jobbet och tycker det bara fungerar. Skulle varit kul att prova Hikokis motsvarighet. Den är dock tyngre och spika längre "sträckor" utan avbrott är rätt krävande med 4.1 kg också. Tror Hikoki väger 0.8kg mer

2. Needas
    Renoverare · Nivå 11
  3. S
    Medlem · Nivå 16
  4. NyaTorpane
    Verktygstokig Nivå 4
    Ok, ja dom blir tyvärr något tyngre men det kompenseras snart upp av en rejäl högerarm!

• Laddar…
  5. nikasp
    Medlem · Nivå 13
    Stressat som en galning i helgen som var med taket till torpet. Trodde jag skulle byta ca 12-22 lockbrädor på taket. Nu när jag lät såga en omgång till så är jag uppe i 54 st och två till ska på innan lockbrädorna är avslutat kapitel. Gammalt torp som var rejält vattenskadat på sina ställen och lappat och lagat genom åren. Känns i kontorskroppen att spika fyr- och femtumsspik samt stå och hänga i väldigt konstiga ställningar långa dagar (kört själv senaste dagarna).

• Laddar…
  6. S
    Medlem · Nivå 16
  7. P
    Medlem · Nivå 11
  8. yonna
    Medlem · Nivå 14
  9. Nötegårdsgubben
    Husägare · Nivå 15
    Ja, riktigt snyggt! Byggde något liknande på landet och kan se med avund på den ypperliga finishen! :D

10. TeroM
    Renoverare · Nivå 20
  11. nikasp
    Medlem · Nivå 13
    Ritkigt snyggt! Hur ser det ut från insidan, sugen på att göra något liknande i vårt torp längre fram.

12. S
    Medlem · Nivå 16
    Det finns lite byggbilder här:
    Långsiktig renovering av villa från 1930

Den sneda delen ska bli städskåp.

13. nikasp
    Medlem · Nivå 13
    Tack! Så 45 reglar som stomme och vad är det för size på de som bygger upp dörren?

14. S
    Medlem · Nivå 16
    Köpte 34x45 till dörren. Planen var att hyvla till av möbeltorrt virke men det blev inte så. Funkade hyggligt att sålla och köpa lite extra.

• Laddar…
  15. Lundborg91
    Renoverare Nivå 2
    Rivit ur gammal panel från 60-70 talet i källaren. Nu ska man bara komma fram till hur man ska få i ordning på de.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20190612_121456.jpg
    Rummet har öppen spis och tanken är att de ska bli någon form av "mysrum"

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: