S
mattetvilling mattetvilling skrev:
[bild] [bild] [bild]
Rullat gips!
Har du tillräckligt många fönster till all däckförvaring? :)

• Gilla
VidarH och 5 till
  • Laddar…
K knipo skrev:
En tandborste?!?
Antingen har ni små tandborstar eller stort vattenlås.:thinking:
Gammalt handfat så det är ingen fast sil utan den sitter ihop med proppen. Osäkert vilket av de två yngsta barnen som är skyldig till tandborsten, örhänget är åtminstone frun i huset som placerat där.
Närbild på en gammal handfatssil där silen och proppen är sammankopplade, med en persons fingrar som håller i proppen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Aha.
Men ändå.
Det måste vara ganska djupt, eller?
Bra du dick upp det i alla fall.

S sinuslinus skrev:
Har du tillräckligt många fönster till all däckförvaring? :)
Ja det vore kanske nått :D, får se om plattsättarn undrar varför det är däckmöster på gipset:surprised:

S
mattetvilling mattetvilling skrev:
Ja det vore kanske nått :D, får se om plattsättarn undrar varför det är däckmöster på gipset:surprised:
Han undrar nog mest hur han ska böja kakelplattorna. :crysmile:

• Gilla
johel572 och 2 till
  • Laddar…
Blev lite mjuka jobb med firmware uppdatering på egna routern. Farten ut på nätet hade blivit ordentligt långsammare men en uppdatering löste det "problemet".

Internet hastighetstest visar ping på 1 ms, nedladdning på 912.80 Mbps och uppladdning på 938.06 Mbps.

Frågan är väl egentligen varför skulle det öka hastigheten? Trodde nog mest att sänkningen på hastigheten berodde på ökad trafik i vårt nät allteftersom men när jag tittade på statistikken från Ownit så var det inte speciellt fullt i pipan till vårt egna, samfällighetens, nät.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Inte mycket på senaste tiden, och det lär inte hända något på ett tag heller, för idag gick hälsenan av på squashen :cry:

Person med gipsad fot framför en liten flicka som leker i ett vardagsrum.
Skapa konto

• Ledsen
Rabbithole och 4 till
  • Laddar…
Ajaj, lider med dig. Hälsenor är sega att läka.

• Gilla
scim
  • Laddar…
Trist @scim , men är det bara jag som börjar nynna på... :rofl:

• Gilla
  • Haha
Johan456 och 2 till
  • Laddar…
S
Ugnsdisplay som visar 'Självrengöring Steg 3' med en tid på 1h 59min kvar.
Skapa konto

Idag städas ugnen och undrar lite över hur jag har överlevt utan den här funktionen :D

• Gilla
tobbetk och 2 till
  • Laddar…
S Sofia. skrev:
[bild]

Idag städas ugnen och undrar lite över hur jag har överlevt utan den här funktionen :D
Aldrig mer en ugn utan självrengöring och en frys utan defroster.

• Gilla
Sofia. och 1 till
  • Laddar…
Paneltaket (som jag skrivit om i ett inlägg) är färdigmålat så nu är det dags för listerna. De flesta blir vita medan några blir brunsvarta. För att passa in med det gamla sjuttiotalsbrunsvarta -som vi sparat på några platser i huset- blandar jag Beckers brunsvarta lasyr med två delar svart. Målar man tre lager blir det svårt att skilja nytt från gammalt.

Men först ta bort gammal spik och tvätta/slipa lister. Glad att den enkla arbetsbänk jag byggde är full med gamla hål, urtag och vinklar så det blir enkelt att arbeta, Bank bank...

Närbild av händer som använder hammare för att ta bort spik från en trälist på en arbetsbänk, med spikskål intill.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Helrenovering av övervåningen fortsätter:cool:

• Övervåning under renovering med isolerade väggar och utspridda byggmaterial.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
T
La nya plattor i tvättstugan :)

Blev inte alls bra men ska det göras ordentligt så behöver vi troligtvis flytspackla golvet och det får vänta tills nästa år :sweat:

• Delvis borttagna keramiska plattor och klisterrester på ett tvättstugegolv med hink och trasor.
    Skapa konto
  • Nylagda plattor i en tvättstuga med ojämna fogar och en synlig golvränna.
    Skapa konto
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Smet ner i gruvan och knackade puts ikväll....

Hörn i ett rum med bortknackad puts och en slägga bredvid en hög med avlagringar.
Skapa konto

Man med hörselkåpor håller ölburk, framför grå betongvägg, med blick mot kameran.
Skapa konto

Fick även börjat fräsa väggarna också...

Vägg med påbörjad fräsning och borttagen puts, damm och en väggfräs i förgrunden.
Skapa konto

• Gilla
scim och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.