Färska gröna bladgrönsaker och örter på en skärbräda, redo för lunchen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Idag har jag skördat lite grönt till lunchen. ❤️

• Gilla
  • Älska
13th Marine och 14 till
  • Laddar…
4774
K Kakelugnen566 skrev:
[bild]
Det här är "hus" som vinbärssnäckor har övergett. Jag har fler av denna sort än av mördarsniglar i trädgården och det är ju tacksamt. Har inte heller märkt ngra skador på växter.
En grej som inte är så trevlig för snäckan, är att man inte alltid ser dom i gräsmattan, så ett antal ggr har jag märkt det när det krasar till under skon...
Väldigt likt men våra är nästan helt vita. Typ sådana man äter i Spanien och Frankrike som delikatess,.

K
4774 4774 skrev:
Väldigt likt men våra är nästan helt vita. Typ sådana man äter i Spanien och Frankrike som delikatess,.
Ok, ja det är olika färger på dessa snigelhusen, nyanserna går från brunt till vitt.
Är du bättre från influensan?

4774
K Kakelugnen566 skrev:
Ok, ja det är olika färger på dessa snigelhusen, nyanserna går från brunt till vitt.
Är du bättre från influensan?
Börjar bli bättre men ingen aptit än. Gullig du är som frågade 🥰

K
4774 4774 skrev:
Börjar bli bättre men ingen aptit än. Gullig du är som frågade 🥰
Du har varit saknad 🥰

• Gilla
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Maxade ut tigersågen idag när jag tog bort en 5m ful utväxt på en tall på tomten, ca 10cm i diameter. Är imponerad över hur bra tigersågen är för att kapa träd.
Däremot sa bladet upp sig då det blev för varmt och slog sig när jag började kapa bort grenar :sweat_smile:
Nedhuggen tallgren på marken i skogsmiljö, omgiven av brunfärgade löv och kvistar.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
B bjorsi skrev:
Maxade ut tigersågen idag när jag tog bort en 5m ful utväxt på en tall på tomten, ca 10cm i diameter. Är imponerad över hur bra tigersågen är för att kapa träd.
Däremot sa bladet upp sig då det blev för varmt och slog sig när jag började kapa bort grenar [bild]
[bild]
Gick själv loss på en 60 meter thuja häck med tigersågen för några år sedan nu.
Funkar alldeles utmärkt 👌 😅

• Gilla
bjorsi och 1 till
  • Laddar…
Påtar lite i trädgården... 😁👍

Lastbil lossar grus vid hus, grävmaskin i trädgård, vårdag med blå himmel.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Marlen Eskilsson och 8 till
  • Laddar…
Stökat runt lite i största allmänhet.
Plockat fram torkvindan och hängt årets första tvätt utomhus.
Packat undan lite skidor och kälkar.
Ställt undan snösläden (så om snön kommer åter i Uppland i nästa vecka är det mitt fel).
Gödslat gräsmattan lite (mest för att bli av med slatten gödsel från i fjol).
Käkat årets första lunch ute på altanen.

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
S
Rensade ogräs i landet och testade en ny variant att sålla bort ogräset. Kanske bara sprider fler ogräsfrön men det är rätt mycket småsten i jorden så jag blir av med dem i alla fall.

Imorgon blir det skidåkning för det är sista dagen lokala backen har öppet. Kontraster…

• Ogrässåll med jord och rensad växtmaterial i skottkärror på en gårdsplan.
    Skapa konto
  • Trädgårdsland med jord och småsten där ogräs rensats bort. Två trästavar syns i förgrunden. Bakgrunden visar några buskar och vissna grenar.
    Skapa konto
  • Hög med jord och småsten efter rensning av ogräs, gröna skottkärror i bakgrunden vid kanten av en trädgård.
    Skapa konto
  • Gilla
13th Marine och 5 till
  • Laddar…
Lite småsten i är inte så dumt, men det beror väl på storleken.

Vi blandar gärna in lite halkbekämpningsgrus när vi gräver om eftersom vi har ganska tung jord.

• Gilla
sijo 50
  • Laddar…
Idag var jag (o)moraliskt stöd när holkarna tömdes inför nya säsongen.

Kanske i sista laget, en hade lite grönt material i.

• Gilla
Bombus pratorum och 1 till
  • Laddar…
S
kashieda kashieda skrev:
Lite småsten i är inte så dumt, men det beror väl på storleken.

Vi blandar gärna in lite halkbekämpningsgrus när vi gräver om eftersom vi har ganska tung jord.
Det är gammalt gårdsgrus och lite större sten som kommer fram. I värsta fall får jag blanda ner stenarna igen men det är rätt tacksam jord i trädgården. Ca 50 cm matjord ovan morän. Innan området bebyggdes på 1920-30-talet så var det någon form av trädgårdsförening här.

Idag så blev det först skidåkning innan jag sållade klart jorden. Rätt coolt att 13 minuters bilfärd hemifrån kan man åka skidor och i villaträdgårdarna har grannarna börjat hitta ut ur husen till vårsolen.

• Barn på skidbacke med orange hjälm och röda skidor, omgiven av tallar och klar himmel.
    Skapa konto
  • Gilla
Magnus E K och 4 till
  • Laddar…
Kul med maskiner... 😀👍

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
S
Du vann jordsållstävlingen..

• Haha
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.