1 132 931 läst ·
8 392 svar
1133k läst
8,4k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 720 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 720 inlägg
Toppenväder och inte ens blåsten störde p g a den fördelaktiga vindriktningen. Har avslutat att gräva bort 20 kvm gräsmatta för att utöka parkeringsplatsen. Gäller att passa på före 1 oktober när större parkeringsplats kommer att kräva bygglov.
Det är just parkeringsplatser. Idag finns det ett bygglovsundantag för parkeringsplats för en- och tvåbostadshus utan storleksbegränsning. 1 oktober så blir istället detta bygglovsfritt upp till 50,0 kvadratmeter inom detaljplan om (när) riksdagen tar motionen i vår. Min parkeringsplats är större än 50 kvadratmeter. Utom detaljplan är det istället 100,0 kvadratmeter som blir den nya gränsen för att kräva bygglov.P-plats skrev:
Kanske tur man byggt det man gjort det man gjort genom åren och nu har flertalet platser för bilar, släpkärror, husvagn m.m. 👍Claes Sörmland skrev:
Det är just parkeringsplatser. Idag finns det ett bygglovsundantag för parkeringsplats för en- och tvåbostadshus utan storleksbegränsning. 1 oktober så blir istället detta bygglovsbefriat upp till 50 kvadratmeter om (när) riksdagen tar motionen i vår. Min parkeringsplats är större än 50 kvadratmeter.
Grävt lite och hittade detta. Den var helt under marknivån. Började gräva fram och försöka dra upp den men orkade inte så lade ner det igen. Någon som vet vad det är?
Den sitter ju i princip i tomtgräns men inte vid ett hörn som gränsrör brukar göra. Dessutom ser dom ju inte ut så är min erfarenhet.
Den sitter ju i princip i tomtgräns men inte vid ett hörn som gränsrör brukar göra. Dessutom ser dom ju inte ut så är min erfarenhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut dom fäste för vajerstag till telefon-, lykt- el. annan stolpe.C Chokladmonster skrev:Grävt lite och hittade detta. Den var helt under marknivån. Började gräva fram och försöka dra upp den men orkade inte så lade ner det igen. Någon som vet vad det är?
[bild]
Antagligen fäst i berg, sten el. rejäl betongklump.
Vinkelslip är lösningen.
Fäste för stag till stolpe, som sagt. Brukar sitta i en rejäl betongklump eller i berget. Gräv dig ner runt så mycket du vill lägga energi på, sedan vinkelkap eller tigersåg.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg