S sinuslinus skrev:
Du vann jordsållstävlingen..
Tror jag får betala mest också... 😉
Materialet var dock på gränsen till för blött så det tog lite längre tid än det brukar.

S
P-plats P-plats skrev:
Tror jag får betala mest också... 😉
Materialet var dock på gränsen till för blött så det tog lite längre tid än det brukar.
Min fru har inte accepterat mitt köp av jordsållet från Bauhaus för 4600kr som jag köpte för att återanvända en jordhög på typ tre kubik.
En grävmaskin… 😆🤣

• Gilla
P-plats
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Min fru har inte accepterat mitt köp av jordsållet från Bauhaus för 4600kr som jag köpte för att återanvända en jordhög på typ tre kubik.
En grävmaskin… 😆🤣
Mitt motto är att "varje nytt projekt kräver en ny maskin"... 😉

• Gilla
  • Älska
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Helt rätt. Mitt är att "mer än en halv skottkärra kräver grävmaskin".

• Haha
P-plats
  • Laddar…
Beskurit lavendel och tagit sticklingar. Sticklingarna satta under vinbärsbuskarna
Beskurna lavendelsticklingar planterade i jord, omgiven av vissna löv och grenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lavendelsticklingar planterade under vinbärsbuskar, omgivna av jord och nedfallna löv.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Planterat en rosenmagnolia och en stjärnmagnolia

• Planterade rosen- och stjärnmagnoliaplantor i en trädgård, med en grön hink bredvid.
    Skapa konto
  • Gilla
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Toppenväder och inte ens blåsten störde p g a den fördelaktiga vindriktningen. Har avslutat att gräva bort 20 kvm gräsmatta för att utöka parkeringsplatsen. Gäller att passa på före 1 oktober när större parkeringsplats kommer att kräva bygglov.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Gäller att passa på före 1 oktober när större parkeringsplats kommer att kräva bygglov.
Det där har man missat, gäller det alla hårdgjorda ytor eller just parkeringsplatser?

Claes Sörmland
P-plats P-plats skrev:
Det där har man missat, gäller det alla hårdgjorda ytor eller just parkeringsplatser?
Det är just parkeringsplatser. Idag finns det ett bygglovsundantag för parkeringsplats för en- och tvåbostadshus utan storleksbegränsning. 1 oktober så blir istället detta bygglovsfritt upp till 50,0 kvadratmeter inom detaljplan om (när) riksdagen tar motionen i vår. Min parkeringsplats är större än 50 kvadratmeter. Utom detaljplan är det istället 100,0 kvadratmeter som blir den nya gränsen för att kräva bygglov.

• Ledsen
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Det är just parkeringsplatser. Idag finns det ett bygglovsundantag för parkeringsplats för en- och tvåbostadshus utan storleksbegränsning. 1 oktober så blir istället detta bygglovsbefriat upp till 50 kvadratmeter om (när) riksdagen tar motionen i vår. Min parkeringsplats är större än 50 kvadratmeter.
Kanske tur man byggt det man gjort det man gjort genom åren och nu har flertalet platser för bilar, släpkärror, husvagn m.m. 👍

Vräkt hyresgäster som inte betalade för sig förra året och som nästan flyttade in iår igen 😬
En stege lutad mot ett träd med ett stort fågelbo högt upp bland grenarna i en trädgård.
Skapa konto
Träd utan löv i en trädgård med solnedgång och ett hus i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Kakelugnen566 och 2 till
  • Laddar…
Grävt lite och hittade detta. Den var helt under marknivån. Började gräva fram och försöka dra upp den men orkade inte så lade ner det igen. Någon som vet vad det är?

Den sitter ju i princip i tomtgräns men inte vid ett hörn som gränsrör brukar göra. Dessutom ser dom ju inte ut så är min erfarenhet.
Rostig metallbult eller stag i marken intill ett stängsel, omgivet av jord och löv, delvis uppgrävt.
Skapa konto

• Wow
Snigla och 1 till
  • Laddar…
C Chokladmonster skrev:
Grävt lite och hittade detta. Den var helt under marknivån. Började gräva fram och försöka dra upp den men orkade inte så lade ner det igen. Någon som vet vad det är?

Den sitter ju i princip i tomtgräns men inte vid ett hörn som gränsrör brukar göra. Dessutom ser dom ju inte ut så är min erfarenhet.
[bild]
Ser ut dom fäste för vajerstag till telefon-, lykt- el. annan stolpe.
Antagligen fäst i berg, sten el. rejäl betongklump.
Vinkelslip är lösningen.

• Gilla
cpalm och 7 till
  • Laddar…
Fäste för stag till stolpe, som sagt. Brukar sitta i en rejäl betongklump eller i berget. Gräv dig ner runt så mycket du vill lägga energi på, sedan vinkelkap eller tigersåg.

Då var det dags för att faga gräsmattan och sedan släppa ut Tuva på grönbete för tionde säsongen 😳

• Gräsmatta med robotgräsklippare och en lyktstolpe under tidig vår.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.