1 161 067 läst ·
8 568 svar
1161k läst
8,6k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 473 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 473 inlägg
Jag köpte för ett antal år sen två stycken för en billig peng i Ullared! Det måste varit innan 2017 för sen dess har jag inte varit där.Maria T skrev:
Mycket praktisk, fungerar ypperligt till att plocka sniglar med också! 🐌
Uuuhum, funkar troligen på "bajs" av olika sorter på gräsmattan - katt, räv, nån hund.... Tack för svar, har inga planer på Ullaredbesök men finner nog liknande i närheten.K Kakelugnen566 skrev:
Annars får man sådana som hjälpmedel när du har svårt för att böja dig och plocka upp saker från golvet och sedan finns de de som är i metall och gummi på själva gripklorna som du kan plocka ner glas och tallrikar från höga skåp. De är även betydligt bättre på att plocka upp saker från golvet då gummiytan tillsammans med den starkare grip taget gör att du kan plocka upp ett a4 ark som ligger plant på parkettgolvet. Har försökt det mesta med plastvarianten men tycker den är helt undermålig i jämförelse. Själv fick jag ett gäng redan som 27 åring efter första diskbråcksoperationen just för att jag inte kunde eller fick böja mig ner till golvet 😀K Kakelugnen566 skrev:
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 473 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 473 inlägg
Ja, känner till det, jag jobbade inom omsorgen i många år så dom tängerna känner jag till.4774 skrev:
Annars får man sådana som hjälpmedel när du har svårt för att böja dig och plocka upp saker från golvet och sedan finns de de som är i metall och gummi på själva gripklorna som du kan plocka ner glas och tallrikar från höga skåp. De är även betydligt bättre på att plocka upp saker från golvet då gummiytan tillsammans med den starkare grip taget gör att du kan plocka upp ett a4 ark som ligger plant på parkettgolvet. Har försökt det mesta med plastvarianten men tycker den är helt undermålig i jämförelse. Själv fick jag ett gäng redan som 27 åring efter första diskbråcksoperationen just för att jag inte kunde eller fick böja mig ner till golvet 😀
Tror inte heller att det går att plocka upp ett papper med dom jag har, så dom får hållas ute bland kvistar o sniglar! 😉
Sniglar tar jag upp med händerna om de råkar ligga ivägen. Vi har knappt några mördarsniglar men väldigt gott om skogssniglar eller vad de nu heter. Nästan helt vita både till kropp och skal. Väldigt lustiga är de, när det har varit lite för varmt och torrt ett tag så älskar de när jag tar fram vattenslangen och verkligen sträcker sig upp mot det strilande vattnet 🥰K Kakelugnen566 skrev:
Jag har kvar mina, varit mycket användbara under åren och kommer säkerligen fortsätta vara när åldern kryper sig på.
Husägare
· Uppsala
· 733 inlägg
Tagit ned några tveksamt (inte överlevare?) friska träd, får bli ved till kaminen.
Musen hade nu knaprat på plastkåpan till kjedjesågen, men värre var att gummitutan /primern till att flöda bensin innan start var uppäten den också. Fick bli elkjedesågen.
Musen hade nu knaprat på plastkåpan till kjedjesågen, men värre var att gummitutan /primern till att flöda bensin innan start var uppäten den också. Fick bli elkjedesågen.