S sinuslinus skrev:
Nej, jag har inte använt Julas. Jag har hyrt andra märken för 250 kronor per dygn när jag har kört.

Men fel av mig, är ju högtryck på markvibratorer så här års så Blocket funkar nog dåligt. Jag har väl kollat på vintern...
För i helvete Sinus. Här trodde jag du hade stenkoll! :D

Jag som bor ute på glesbyggden ser hyra som ett rätt stort projekt i min tid med... Ska man hämta med släp och baxa på och av så är det ju en jäkla skillnad mot att bara starta bettan/boris/Wladimir när man behöver padda.

S sinuslinus skrev:
Börjar flyttat tomaterna från vardagsrummet till nya växthuset som är tillräckligt klart för det.
En massa småfix kvar. Bland annat behövs en padda för att göra klart golvet. ;)

[bild] [bild]
Dessa paddor ;)

Snyggt blev det iaf! Gillar stupröret :)

• Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
Fixat insynsskydd till odlingsplatsen som blev klar för nån vecka sen.

Nybyggd odlingsbädd av återvunnet virke och armeringsmatta vid husvägg, omgiven av grus och grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemmagjord bänk av återvunnet trä med en såg ovanpå, bredvid odlade blommor i krukor på grusgång, intill en husvägg.
Skapa konto
Återvunnet trä och armeringsmatta används för att skapa ett insynsskydd för en odlingsplats.
Skapa konto

Lite störande att armeringsmattan va trasig men det syns inte sen som tur är.
Byggt av återvunnet virke från altanräcket.
Råkade vända fel sida ut men det blev en rolig detalj.

• Gilla
P-plats och 5 till
  • Laddar…
Har rivit bort 20 säckar komprimerad mossa och vertikalskurit ena gräsmattan. Inom kort blir det fylla på med jord, så gräs, gödsla och få igång bevattning. Får se om man lyckas hålla fåglarna borta.

• Gräsmatta efter vertikalskärning med högar av mossa och en jordfräs i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Vertikalskuren gräsmatta med tydliga ränder och ett fotbollsmål i trädgården.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
P-plats och 4 till
  • Laddar…
Sått gräs på en större yta där vi jämnat ut en sluttande del av trädgården. Skickade maken att köpa fiberduk och avspärrningsband. Fiberduken slut såklart. :sweat: Men förhoppningsvis blir gräset iallafall inte söndertrampat av barnfötter nu. :crysmile: Nyutsådd gräsplätt med avspärrningsband nära häck och trädgårdsland.
Skapa konto

• Gilla
ofrivillige_hantverkaren och 1 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Sått gräs på en större yta där vi jämnat ut en sluttande del av trädgården. Skickade maken att köpa fiberduk och avspärrningsband. Fiberduken slut såklart. :sweat: Men förhoppningsvis blir gräset iallafall inte söndertrampat av barnfötter nu. :crysmile:[bild]
Betyder inte avspärrningsband och skyltar:- Varsegod, kliv på, trampa sönder och lek så mycket ni vill!... på barnspråk? Det gjorde det när jag var barn ;)

Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Betyder inte avspärrningsband och skyltar:- Varsegod, kliv på, trampa sönder och lek så mycket ni vill!... på barnspråk? Det gjorde det r jag var barn ;)
EXAKT det testade min treåriga dotter idag! Jag hade spärrat av ett stycke nysådd gräsmatta med likadant band. Där inne stod hon och hoppade :mad:

• Gilla
  • Haha
Snigla och 1 till
  • Laddar…
S
Jag slog ned spett i backen och drog linor som avspärrning. Funkade på en ettåring. (y)

S sinuslinus skrev:
Jag slog ned spett i backen och drog linor som avspärrning. Funkade på en ettåring. (y)
Ja det är lite lättare att kontrollera i den åldern. Vår treåring har lärt sig att låsa upp ytterdörren så nu har vi knappt något som funkar. Nycklar reder han inte ut än ;)

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
S
Ja det är lite lättare att kontrollera i den åldern. Vår treåring har lärt sig att låsa upp ytterdörren så nu har vi knappt något som funkar. Nycklar reder han inte ut än ;)
Dålig uppfostran. :crysmile: Provat elstängsel?

Hittade en bild från förra året på en avspärrning.

• Trädgård med enkelt blått och vitt avspärrningsrep runt två träd och över nysått gräs.
    Skapa konto
S sinuslinus skrev:
Dålig uppfostran. :crysmile: Provat elstängsel?

Hittade en bild från förra året på en avspärrning.
Gissa hur bra det gick när han ville hjälpa till att vattna odlingarna och jag sa att han absolut inte får spruta på pappa :sweat::seenoevil:

• Gilla
  • Haha
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Betyder inte avspärrningsband och skyltar:- Varsegod, kliv på, trampa sönder och lek så mycket ni vill!... på barnspråk? Det gjorde det r jag var barn ;)
Joooo, det är det vi misstänker. :sweat: Återstår att se.

MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
13th marine har en att låna dig, han får inte använda sin för Storebror.
Den är ledig resten av kvällen

Appendix Appendix skrev:
För i helvete Sinus. Här trodde jag du hade stenkoll! :D

Jag som bor ute på glesbyggden ser hyra som ett rätt stort projekt i min tid med... Ska man hämta med släp och baxa på och av så är det ju en jäkla skillnad mot att bara starta bettan/boris/Wladimir när man behöver padda.
Paddimir it is!

Hann köra Paddimir en sväng idag iaf :)
Grundarbete för byggprojekt med grus, betongfundament, skottkärra och trädgårdsredskap på en bakgård.
Skapa konto

• Gilla
P-plats och 3 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Paddimir it is!

Hann köra Paddimir en sväng idag iaf :)
[bild]
Paddimir?! Jag kommer med 99% säkerhet aldrig att äga en padda, men om jag kommer få en i present så ska den heta Paddington. :rofl:

• Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.