Hej,
Vilka upplevelser har ni haft med Prevex Easyclean - vattenlås.

Jag har precis för cirka 1 timme sedan monterat en sådan i ena badrummet efter att ha bytt ut kommod + tvättställ.

Jag fick lite dåliga vibbar, men avvaktar. Därför tänkte jag hur någon annan har upplevt det.
Känslan är att flexröret sitter löst in mot själva stora röret som går in i tvättstället.
Sitter inte tätt.
Det droppar vatten lite varstans. Har lagt silikon på stora röret som skruvas fast i bottenventilen.

Flexröret är också väldigt styv.

Kan skicka upp lite bilder på installationen.

Hur har eran upplevelse varit?

• Vattenlås och rörinstallation under handfat, med fuktinsamlande hink från Biltema placerad nedanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utrymme under diskbänk med ett vitt avloppsrör och en tom vit plasthink placerad under för att fånga droppande vatten.
    Skapa konto
  • Hand justerar vattenlås med flexrör under tvättställ, silikon synligt på golvanslutningen.
    Skapa konto
  • Installationen av Prevex Easyclean vattenlås under ett tvättställ, med synligt flexrör och tätningssilikon.
    Skapa konto
Den sista bilden är en närbild på där vi har dragit silikon runtom där det droppade väldigt mycket.

Krilleman
C chaphirsaado skrev:
Den sista bilden är en närbild på där vi har dragit silikon runtom där det droppade väldigt mycket.
Man ska inte behöva silikon på ett nytt vattenlås.

Då är det något som är fel.

• Gilla
tergo
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Man ska inte behöva silikon på ett nytt vattenlås.

Då är det något som är fel.
Jag vet, men man vill ju så gärna ha denna lösning med att kunna rensa lätt.

Vad kan vara felet då?
Vi har följt alla instruktioner och det läcker ändå lite det satans vattenlåset.

C chaphirsaado skrev:
Jag vet, men man vill ju så gärna ha denna lösning med att kunna rensa lätt.

Vad kan vara felet då?
Vi har följt alla instruktioner och det läcker ändå lite det satans vattenlåset.
Jag har samma problem när jag installerar prevex easyclean. Jag har en dubbelkommod där det första installerade vattenlåset fungerar felfritt medan nummer två läcker hela tiden precis där du silikonat.
Hittade du någon lösning?

Hej,

Ber hemskt mycket om ursäkt för sent svar.
Såg inte att en kommentar hade lagts.

Svaret: silikon runtom.
Samt att en kommoden spände jag åt ordentligt, då täppte den till ordentligt.
Så tydligen måste man ta i för land och rike…

Min sambo installerade nyligen ett sånt här i vårt badrum efter att jag hållit span på det ett tag. Svårt att komma åt att rengöra vattenlåset i kommoden där, så det verkade ju käckt.

Men efter ganska kort tid så har det nu slutat att släppa igenom vatten. Måste lyfta upp bottenventilen för att tömma ut vattnet i handfatet så fort man spolat vatten. Som att det är konstant stopp. Funderar på om något kan ha hamnat fel eller om den rentav gått sönder redan på nåt vis?

I övrigt tycker jag det är lite synd att bottenventilen är helt platt, samlas vatten och bös på den som inte rinner undan och ser konstant smutsigt ut. (Den förra var lite konvex).
Så mitt intryck så här långt är lite besvikelse. 🤔

tommib
Trådlyft, men vad fasen....

Jag har två EasyClean och upplever inga som helst problem med dem. Förstår inte riktigt hur det kan läcka i anslutningsslangen.

Det enda som är lite besvärligare än ett vanligt vattenlås är att de sätter igen snabbare då hålen är relativt små på grund av mekanismen för pop-upventilen. Å andra sidan så är de så lättrensade att man kan göra det en gång i veckan. Det tar bokstavligt talat tre minuter att göra rent dem snabbt. Grundlig rengöring tar fem minuter.

Edit: Ok, en till liten smolk i bägaren. Packningen som ska täta bottenventilen är dålig på ett av mina vattenlås och det verkar vara stört omöjligt att köpa den som reservdel. Man verkar behöva köpa hela insatsen. Det är störigt.

BirgitS
Kladdkaka Kladdkaka skrev:
I övrigt tycker jag det är lite synd att bottenventilen är helt platt, samlas vatten och bös på den som inte rinner undan och ser konstant smutsigt ut. (Den förra var lite konvex).
Så mitt intryck så här långt är lite besvikelse. 🤔
Vår är lite konvex och den är 3-4 år. Kan de ha ändrat utseende på den?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.