Min fru har bestämt att renovera köket, byta bänkskiva, diskhon, spis. Vi har kollat på Ikeas laminat. Hon och mina barn gillar inte heller vägen med små plattor. Nu finns det två alternativ:
1.Täcka hela vita väggen med laminat, som diskbänken
2. Ovanpå diskbänken täcka 15 cm av väggen med laminat.
Vad tycker ni? Hur täcker man den vita plattor? Är det snyggare att ha laminat på hela väggen eller bara 15 cm.
Tacksam för tips o råd
1.Täcka hela vita väggen med laminat, som diskbänken
2. Ovanpå diskbänken täcka 15 cm av väggen med laminat.
Vad tycker ni? Hur täcker man den vita plattor? Är det snyggare att ha laminat på hela väggen eller bara 15 cm.
Tacksam för tips o råd
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 49 129 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 49 129 inlägg
Jag skulle nog tycka att det ser konstigt ut med stänkskydd av två helt olika typ, som inte är samma som övriga väggar. Har man ett lågt stänkskydd brukar man ha målat över, målat med samma färg som övriga väggar.
Ett alternativ är att ha hela vägen stänkskyd som bänkskivan, förut var det populärBirgitS skrev:
Hej allihopa
Tack för era synpunkter. Vi har bestämt att köpa kompositbänkskiva (kvartskomposit) från IKEA. på väggen blir också komposit med 15 cm höjd( tjockleken är 15 mm). Ikea kommer att mäta och sedan montera skivorna.
Nu har jag en fråga: min fru gillar inte små plattor på väggen. Går det att ta bort stenarna utan att skada gipsskorna bakm kaklet? Finns det möjligt att täcka över kaklet och sedan måla? Tacksam för tips o idéer. Mvh
Tack för era synpunkter. Vi har bestämt att köpa kompositbänkskiva (kvartskomposit) från IKEA. på väggen blir också komposit med 15 cm höjd( tjockleken är 15 mm). Ikea kommer att mäta och sedan montera skivorna.
Nu har jag en fråga: min fru gillar inte små plattor på väggen. Går det att ta bort stenarna utan att skada gipsskorna bakm kaklet? Finns det möjligt att täcka över kaklet och sedan måla? Tacksam för tips o idéer. Mvh
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 49 129 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 49 129 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 49 129 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 49 129 inlägg
JaBokani skrev:
Lim och skruv in i underlaget till kaklet var det jag tänkte på.Bokani skrev:
Man behöver dock tänka över vad det innebär gällande bänkskivans montering, djup och utstick över bänkskåpen när man bygger ut väggen, gäller ju så fort som man behåller kaklet.
Nja, varför ska man vara rädd om gipsskivan?Bokani skrev:
Frågan är vad som går fortast. Vi hade också mosaikkakel mellan bänk och överskåp. Jag rev ut skivorna med mosaikkaklet och satte in nya skivor mellan skåp och bänk. Då hade jag dessutom en frisk yta att kakla på.
Klicka här för att svara