2 655 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Vad har man stjärnstift till?
Har hittat några förpackningar stjärnstift i aluminium som jag undrar vad de använts till? Sökning på nätet ger att det har med fönsterbågar att göra?
Hade varit kul att veta.
Finns det något annat kul man kan göra med dem? De är 25mm långa och 4-uddiga.
Alternativa bra användningsområden välkomnas då jag har åtskilliga tusen av dem.
Hade varit kul att veta.
Alternativa bra användningsområden välkomnas då jag har åtskilliga tusen av dem.
Användes till fönsterbågar på 70-talet istället för träplugg i hörnen. Skräp tycker jag..
Produkter som diskuteras: "träplugg"
Träplugg
Träpluggar är infästningskomponenter avsedda för användning i träkonstruktioner, och erbjuder ett attraktivt och funktionellt alternativ till spik eller skruv. Dessa cylindriska bitar av trä är särskilt populära inom möbeltillverkning och
Läs mer
Jag köper gärna något tusental av dig, stjärnstiften i aluminium. Jag ahr som hobby börjat tillverka fönster, kopierar då gamla. Till en kopplad båge med 8 smårutor i ytterbåge och en spröjs i mitten på innerbåge går det åt 22 st, 6 sådan tvåluftfönster så har redan nästan 300 stift gått åt, har du många fortfarande, jag ser att din fråga är gammal så köper jag gärna allaom du inte är för dyr.H HPD skrev:Har hittat några förpackningar stjärnstift i aluminium som jag undrar vad de använts till? Sökning på nätet ger att det har med fönsterbågar att göra?
Hade varit kul att veta.
Lennart Bergstrand
Klicka här för att svara