4 662 läst ·
20 svar
5k läst
20 svar
Vad har man för rättigheter som konsument?
Har den frusit under transport eller förvaring kan det bli knas om den uttryckligen inte tål det.
Jag har kollat med Bostic. De tycker att det låter som att fogmassan är för gammal. Då kan den bete sig på så här. Då finns det bara en sak att göra. Ta bort allt. Tvätta rent med aceton och applicera ny fogmassa.H hyggabus skrev:
Det låter väl som ett drömjobb. Eller hur?
Man kan ju knappast hålla Bostic ansvariga i den här frågan. Men om nu fogmassan är gammal så borde ju försäljningsstället ta sitt ansvar tycker jag. Eller åligger det mig som konsument att hålla koll på bäst före datum, tro?
Butiken ska väl knappast sälja utgångna saker. Men sen om man har tuben liggande hemma för länge så är det konsumentens ansvar. De borde kunna ge dig en ny tub och acetonen och ev ny färg iaf. Jobbet är nog svårt att få någon ersättning för. Men nu gissar jag mest.
Rimligtvis borde det finnas datum på förpackningen. Men förpackningen har ju byggvaruhuset tagit tillbaka. Jag avvaktar ju svar från dem.
Du skall inte lämna bort varan som är beviset innan ni kommit överrens. Åtminstone inte utan dokumentation. Nu kan de ju i praktiken hävda vad som helst, att de testat kvarvarande produkt felfritt, att den inte var utgången osv..O Olf Oggler skrev:
Klicka här för att svara