U
Hittade precis den här markeringen i berget. Huset är drygt 50 år gammal och jag tror att det här partiet gjordes iordning ungefär då.
Materialet verkar vara plast. Ca 4 cm i diameter.

Plastmarkering med mönster inbäddad i berg, troligen från byggnadens anläggning för 50 år sedan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vatten och avlopp är på andra sidan huset. Elkabeln skulle kunna vara nergrävd i närheten...

Är nog något helt annat än EL-Vatten-Avlopphar inte sett sådan märkning förut, kan var något från förra ägaren.

Är det inte någon typ av referenspunkt för lantmäteri?

U
Kan kolla i mina papper men den sitter inte i anslutning till någon nuvarande gräns iallafall.

D Daniel 109 skrev:
Är det inte någon typ av referenspunkt för lantmäteri?
Var ska dom då sätta spiken på pinnen som dom mäter med ? normalt är det en metallbricka som sitter ankrad på alla mätpunkter, nästan

Jag håller med om att det är en något olämplig form för att sätta en mätpinne på. En spets eller grop funkar bättre.

Kolla så det inte står 4, 8, 15, 16, 23 och 42 nånstans i närheten.

• Gilla
  • Haha
TowaTei och 3 till
  • Laddar…
Skulle tro att det är en del av DHARMA initiativet.

/ATW

• Gilla
Borgir
  • Laddar…
useless useless skrev:
Kolla så det inte står 4, 8, 15, 16, 23 och 42 nånstans i närheten.
Varför.? Det står ju 33 33 på. Är det inte ett dräneringsrör?

U
raveper raveper skrev:
Varför.? Det står ju 33 33 på. Är det inte ett dräneringsrör?
Du har tydligen kollat för lite på TV.

• Gilla
Vildparti
  • Laddar…
U
Kan ta en bild på lite längre avstånd imorgon. Det har nog sprängts rätt mycket för att få plats med huset så jag tror inte att det har med lantmäteriet att göra.
På sikt skulle jag vilja ha bort den för att kunna få in två bilar bredvid varandra så jag hoppas att den är rätt oviktig.

Dola?

Plugg för ett spränghål som aldrig kom till användning?

/ATW

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.