17 018 läst ·
65 svar
17k läst
65 svar
Vad har jag för rätt som köpare (bristfälliga ”hemmalösningar”)
Allvetare
· Västra götaland
· 10 936 inlägg
Om du uppfattade att syftet var att idiotförklara dig så får jag be om ursäkt. Det var inte meningen. Syftet var att visa att det är svårt att ge ett råd när man inte vet förutsättningarna. Svaret på din fråga finns egentligen på första sidan i tråden redan, som du ser där så är det ju två "läger" ... Ska vi komma vidare behöver vi mer information. Du skriver "indikationer" flera gånger, och det är ju ett väldigt brett begrepp, vilket inlägget ovan försökte förtydliga.M math_a skrev:Jag har fått fantastisk välvillig och stor hjälp i denna tråd kring det juridiska med detta dilemma där jag inte har kunskap!
Ditt svar ovan dock är på sån låg nivå och idiotförklarar mig med ”brunnsmanschette i taket” osv. Som sagt handlar denna tråd om det juridiska och inte byggmoment (där jag har mycket större insikt och klarar mig utmärkt)!
Så vänligen avstå att vädra dessa onödiga kommentarer där syftet ligger långt ifrån att hjälpa!
Finns de inte någon dolda fel försäkring om du köpt ett besiktigat hus?
Ja, det finns en sådan hos Anticimex, men när jag kontaktar dem så var de ”väldigt korta i tonen” och meddelande bara att jag får göra en reklamation till säljaren (som köpte besiktningen/försäkringen) som i sin tur får komma in med ärendet till dom...och då säljaren både gör sig oanträffbar och vägrar göra något alls så kommer jag ingen vart där....
Ta upp det med mäklaren
Det ska vara nya regler nu där du bara ska ha kontakt med Anticimex för att slippa en jobbig process med säljaren..
Det ska vara nya regler nu där du bara ska ha kontakt med Anticimex för att slippa en jobbig process med säljaren..
Vad är det för indikationer som framkommit nu men som inte gick att se vid besiktningen?
Om du har sett dessa indikationer utan att förändra något i badrummet så borde de väl gått att se redan vi köpet?
Om du har sett dessa indikationer utan att förändra något i badrummet så borde de väl gått att se redan vi köpet?
Klicka här för att svara