Att gissa på kostnaden är nästan omöjligt.

Du måste i första hand få klartecken från fastighetsägaren.

Sedan måste det finnas "ledigt" effektutrymme att ta ut den önskade ökningen i fastigheten.
Det kan bli problem redan där i en gammal fastighet som från början byggdes för radio och lite lampor.

Det måste undersökas på plats,
 
J
N nht1 skrev:
elektriker drar nya ledningar från centralen i källaren?
Det finns säker kraft i den stigare som finns i väggen , men det får en elektriker kolla upp med nätägaren .
Du kan själv ringa till dom och fråga om det går att säkra upp till 25 Amp , bara tala om ditt abonnemangsnummer så vet dom allt det kan även vara så att stigaren är för klen , då är det kört för dig
 
I flerfamiljshus har oftast inte nätägaren något att göra med stigarna. Nätägaren har oftast leveranspunkt vid inkommande servisledning. Och huvudledningarna (stigarna) är oftast fastighetsägarens.
 
  • Gilla
50procent och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.