Hejsan!
Jag har ett vattenrör som (troligtvis) går till mitt fristående garage.
Det finns varmvattenberedare, toalett, handfat etc i garaget, men eftersom vattenröret inte är anslutet så kan vi inte använda dessa. Därför tänkte jag koppla in en trädgårdsslang till vattenröret, för att se så det är anslutet och inte läcker eller liknande.
Men, huset och garaget är väldigt gamla (1958) och jag hittar ingen anslutning som passar.

Dimensionen på gängan invändigt är ungefär 27.74mm / 1.092" / 1 3/32".
Vad behöver jag köpa för koppling?

Jag har testat både R20 och R25, problemet är att de inte har tillräckligt tunt gods för att komma ner i kopplingen.

Bild:
IMG_20150411_090438326.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Kapa röret och montera ny koppling
 
kopparröret borde va 22mm va? Så då sitter det en klämringsmutter 22mm där nu, alltså behöver du en 22mm klämringskoppling med övergång till exempelvis 1/2" eller 3/4" för att få dit vattenslangen
 
Krilleman
Muttern är ju en Conex-mutter.

22mm borde ju vara en god gissning!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.