Hej!
Jag skulle måla om korridoren i lägenheten där jag har bott ca ett år. När jag flyttade på en byrå som stod där så såg jag att det var buckligt nära golvet och när jag undersökte det närmare så såg det ut så här under…på andra sidan väggen är mitt badrum, men det går ingen ledning i den här väggen och det är inte heller fuktigt.
Vad kan det vara- och vad ska jag göra åt det?

• Skadat område i grå vägg nära golvet, där färg och gips har lossnat och blottar underliggande material. En svart sax ligger på golvet bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med avskavd färg och bucklor nära golvet, synlig skada med lösa färgflagor på golvet intill en vit golvlist.
    Skapa konto
  • Vägg nära golv med flagor av avskalad färg och gips synliga, samt bucklor och lösa bitar av väggmaterial på golvet.
    Skapa konto
Har badrummet renoverats nyligen?

Det ser nästan ut som att skivan (lättbetong?) har spruckit iom en sättning i väggen.

Centano Centano skrev:
Det kan man fundera på. Och har de i så fall skurit ut lättbetongen från andra sidan för att gömma rör?

Precis, eller varit lite oförsiktiga när de rivit kakel eller liknande.

Det kan vara relativt lätt och billigt att fixa, eller dyrt och komplicerat. Det beror på om den bärande konstruktionen är påverkad, om fuktspärren är påverkad osv ...

Hur ser det ut på insidan av väggen?

Centano Centano skrev:
För ca 3 år sedan.

Centano Centano skrev:
Hur ser det ut på insidan av väggen?

• Vägg och golvhörn i ett rum, med ljusa väggar och brunt klinkersgolv; synliga rör och toalettkant till vänster.
    Skapa konto
Helt slätt…

pacman42 pacman42 skrev:
Det ser nästan ut som att skivan (lättbetong?) har spruckit iom en sättning i väggen.
Ja det är nåt relativt lätt (att borra i 😄)

Hur tjock är väggen?

Centano Centano skrev:
Hur tjock är väggen?
Ca 7 cm

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.