Tror de hade varit läckra på en pelare annars :thinking:

Röstar för ledare ben, tänk typ spindel..

Ola C Ola C skrev:
3D cad när den gör som mest nytta, snygga renderingar(y). Man får va en rätt vass frihandsskissare för att trolla fram alla dom där formerna i rätt proportiner på så kort tid.

Jag tycker den sista är bäst men benen kanske aningen knubbiga jämfört med boxen som med den smala kanten ger ett väldigt slimmat uttryck.(?).
Typ så då?
Modärnt sidobord i tvåtonad design med fyra ben och en låda, placerat på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Naturliv och 7 till
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Det var faktiskt min ursprungsplan men det blir tyvärr alldeles för bökigt att få till där jag vill ha dem på alla gipsväggar här hemma.
Antar att PL400 inte känns som ett alternativ. :crysmile: Molly håller annars en hel del men kanske blir det "otryggt". Fast med så fina nattduksbord kanske det är värt att riva lite gips för att få in kortlingar? Och nya tapeter piggar väl alltid upp? :geek: Fast jag gissar att mina förslag får :thumbdown:...

V vectrex skrev:
Typ så då?
[bild]
Jag tycker det lirar bättre ihop nu men det är ju en smaksak. Kanske mittemellan förra o denna.:thinking:

Alfredo Alfredo skrev:
Antar att PL400 inte känns som ett alternativ. :crysmile: Molly håller annars en hel del men kanske blir det "otryggt". Fast med så fina nattduksbord kanske det är värt att riva lite gips för att få in kortlingar? Och nya tapeter piggar väl alltid upp? :geek: Fast jag gissar att mina förslag får :thumbdown:...
PL400 lär inte hålla och även om det hade gjort det så får man riva halva väggen den dagen dom skall flyttas. I min sons rum behöver det flyttas på när man drar ut hans extrasäng så där funkar inte vägghängd oavsett. Det blir ben!

Frustrator Frustrator skrev:
Röstar för ledare ben, tänk typ spindel..
Du menar typ såhär? :rofl:
Träbord med omatchande skiv- och benfärger står på ett trägolv.
Skapa konto

V vectrex skrev:
Tror jag skulle ha svårt att sova, rädd för att bli anfallen. :surprised: Känns som någon aggressiv manick från en annan värld.

V vectrex skrev:
[bild]
Kanske mer spetsiga..
En smal bänk med ett träskiva ovansida och böjda spetsiga metallben mot en vägg med graffiti.
Skapa konto

Eller ännu mer
Linjeteckning av en spik med markerade delar och numrering från i till xi.
Skapa konto

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Typ så då?
[bild]
Klart snyggast och benen ”tar inte över” själva bordet med denna design.

Jag hade också röstat på vägghängt. Har svårt att tro att du kan snickra sådär fint utan att också kunna hänga upp ett nattduksbord på en gipsvägg. (y)

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
@vectrex är det fortfarande Fusion 360 du kör med? Tycker dina renderingar är vansinnigt snygga. Har inte lyckats så bra hittills - får nog plöja lite fler turorials...

• Gilla
RmK_71
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Typ så då?
[bild]
Hej
Jag tycker dina sängbord är riktigt fina .
Testa att göra en svag båge på benen .
Bågen ska bara anas 5-10 mm max .
Mvh
Jonas

V vectrex skrev:
Typ så då?
[bild]
Vill inte kasta grus i maskineriet och du har redan mängder med synpunkter, men...

Jag tänker att raka ben liknande dem du har i den här skissen känns helt rätt. Dock inte vinklade i förhållande till lådan utan parallella med fram- och bakkant och i vinkel med lådans sidor så att säga. Formulerar mig nog flummigt men vad jag menar är att benparet till höger har samma vinkel som lådans vänstersida och vice versa. Enkelt och i mina ögon harmoniskt.

Du har redan så "mycket form" i lådan med sina boxjoints, vinklar och rundningar så jag skulle låta benen spela andrafiolen och låta skickligheten i lådans konstruktion och formgivningens höjd vara det som hela möbeln handlar om. Benen ska såklart vara snygga men som jag ser det bara bära upp din supersnygga låda.

Mina tio cents. Mycket snyggt jobbat!
//Ronnie

• Gilla
dilemma
  • Laddar…
Om den första tanken var att vägghänga kanske man kan överväga en benställning som är så diskret som möjligt.
Där tycker jag att de ovanstående förslagen tar för mycket av uppmärksamheten från själva skåpet. Fick en annan ide när jag läste.
Kladdig skiss av ett skåp med fyra slitsade ben och en sarg nära golvet i Thunderdome-stil.
Skapa konto

Det här ju en väldigt kladdig skiss. Thunderdoome style.
Min tanke är att fyra ben fästs på lämpligt sätt centralt i bakkant på själva skåpet. Benen är tänkta att ha en fyrkantig profil som sedan mjukats upp så att dess sas ”korrekta” orientering bara kan anas. Varje ben har två slitsade böjar nära golvet. De mot väggen är enkla nog. De två som sträcker sig mot hörnen får lite mer komplicerad geometri. För att få det starkt nog kan benen förenas nära golv med en sarg på baksidan.

Rätt gjort så syns ett sådant underrede knappt. Ytbehandling som gör att det mera gifter sig med väggen t exempel. För den som är uppmärksam så blir det extra godis när man sett sig mätt på huvudobjektet.

Mvh Findus

• Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.