Alltså det är nog 3e gången det händer. I normalfallet så brukar den svarta fjärrkontrollen ligga högst upp ovanpå det ljusa spånet i bingen. Denna gång såg jag den inte, började försiktigt röra i ytan med en pinne, hittade inte ändå. Började ta isär delar av rörsystemet för om den eventuellt hamnat i nån avkrok någonstans (aldrig hänt innan dock) men där är den inte heller. River mer i bingen med spån och är den där så kan den vara var som helst nu med tanke på hur mycket jag rört runt...

Färgen på spånet är inte kul med tanke på färgen på den väldigt lilla kontrollen
Svårseende svart fjärrkontroll blandat med mörkt spån i en hörnbinge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
Tule54
  • Laddar…
ClasseClas
Fjärrkontroll innesluten i en dammtät vakuumpåse med stängningsmekanism och jojosnöre.
Skapa konto

Såhär: Vakuumpåse + jojosnöre. Det blir dammtätt och bra.

• Gilla
corre
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
[bild]
Ruggigt smart. Brukar själv använda min vakuumpackare till att packa reservkläder till friluftsryggorna osv. Samt packa egna första hjälpen kit. :)

ClasseClas ClasseClas skrev:
[bild]
Tycker väl att man tappar lite av idén med att ha en fjärrkontroll om den ska vara fix på ett ställe.

Min kontroll är nog vara 1/10 del i storlek mot din dock.

Brukar normalt sätta den i en av snickarbyxornas bältesöglor men denna gäng hade jag smitit ut i ”mysbyxor” så den låg bara på sågen....

När vi senast satte panelbrädor tänkte vi sätta ett par av de enklaste brädorna och sen en mellanbit. Naturligtvis hamnade de öite snett, så det blev till att smalna av mellanbiten med cirkelsåg, japansåg och till slut de gamla hyvlarna vi fick med snickarbänken :love::p

Monterat de sista listsnuttarna i trapphusprojektet...
Nyinstallade lister längs väggarna i ett nymålat, ljust trapphus.
Skapa konto

• Gilla
Fario och 13 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ligger det i säck borde det väl gå att sila/sikta fram fjärrkontrollen. Eller har den fastnat i rören någonstans?
Ett problem är väl att @vectrex inte kan stänga av sugen förrän han hittat fjärrkontrollen. :rofl:

• Gilla
  • Haha
Fotografen och 3 till
  • Laddar…
Julbak i verkstaden gångna helgen, på 1065 grader.. Sen lite pyssel på bandslipen. Är på 220 korn nu men ska ge den en omgång med 400 också. Skaft behövs det med.
Hand som håller en obehandlad knivblad på ett brunt läderförkläde.
Skapa konto

• Gilla
Fario och 7 till
  • Laddar…
jac jac skrev:
Ett problem är väl att @vectrex inte kan stänga av sugen förrän han hittat fjärrkontrollen. :rofl:
jac jac skrev:
Haha, riktigt så illa är det faktiskt inte. Går att stänga av manuellt med säkerhetsbrytaren också. Går jag in och ändrar en inställning i frekvensomformaren så kan jag starta och stoppa med knapparna på omformaren istället för fjärrkontrollen.
Ska hem och tippa ut allt spån ifrån byttan ned i skottkärran så jag kan leta ordentligt. Som tur är så är den nog inte mer än 10% fylld.
Wish me luck!

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Återfunnen! Hade fastnat i rören. Gasade på omformaren till 80Hz, motorn drog nästan 7kW och då rasslade till och rackaren kom farande in i cyklonen i vad som såg ut att vara överljudsfart!
Nyckel med två knappar märkta A och B hålles i en hand, återfunnen efter fastnat i rör.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
nino och 10 till
  • Laddar…
  • Gilla
Tallguy196 och 3 till
  • Laddar…
Fick lite ändträskärbräde-abstinens och bestämde mig för att göra en fet lyxvariant till mig själv. 650x400x50 i Wenge och Ask.

Sista limningen återstår.
Skärbräda i Wenge och Ask under tillverkning på arbetsbänk, nästan klar för limning.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Älska
Immobil och 15 till
  • Laddar…
Microkatten
Snyggt! Skönt med stora skärbrädor!

Kände igen pennan, jag använder också några sådana efter mina tidigare inköp av CMT frässtål :D

Cheesen
Har ett loppisfynd som var sönderrenoverat och lagat med 4" spik...
Nu är det omlimmat enligt konstens alla regler... och snart får det en ny ytbehandling. Ungefär samma som tidigare, gråtrut heter färgen på Colorama språk.
Gjorde lite ont i själen när man lyfte på den gamla färgen på skivan och hittar ett sönderslipat mahognyfaner.
Underredet har vart mörkbetsad furu.
Troligen hemsnickrad eller gjord av en mindre nogräknad snickare tidigt 1900tal.

Hinner nog klart till jul.

• Renoverat, äldre bord målat i grå nyans, ovanpå skyddspapp.
    Skapa konto
  • Gilla
Tallguy196 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.